Denne siden er verdt et besøk...
Jeg bestile noen varer fra www.buyhelse.no her en dag, og var veldig fornøyd med det..har skrevet litt om det inne på forumet her..
I dag fikk jeg varer fra www.dialife.dk !!
Jeg bestilte:
1 atkins advantage bar - caramel
1 pose med Russel Stover low carb jelly beans
1 pose med Russel Stover low carb peanut tidbits
1 pose med GoLightly sugar free wild berry candy
1 pose med GoLightly sugar free Fruit chews
(disse er alle sukret med splenda)
1 Carbquick baking mix (til pannekaker, pizzabunn osv)
1 pose med blåbær muffinsmix (nok til 12 muffins)
1 flaske med KARBOFRI Walden Farms sjokoladesirup/saus
I tillegg, fikk jeg med en Russel Stover breakfast bar og 6 diverse smådrops/karameller + forskjellige oppskrifter fra DiaLife...
Leveringstiden fra pengene mine var overført til dem , var i underkant av en uke.
Tror jeg bestilte varer for 250-300 kroner...
I tillegg kommer frakt og toll..Har ikke regnet ut total sum enda...
Men jeg tipper det er verdt de kronene det koster!
Jeg er strålende fornøyd så langt, og kan ikke vente med å prøve/bake/smake på dette her:)Litt av gangen
Jeg skal komme tilbake og si ifra, men foreløpig kan denne siden absolutt anbefales!
De har et stort utvalg, veldig hyggelig kundeservice, og fine priser!
Det går ikke an å bestille til Norge på "vanlig" måte, fra siden, så dere må sende en mail, med en oversikt iver produktene dere skal ha...Så ordnes det derfra:)
De selger sukkerfri gele (Jell-O), og mye annet smart!!
Så flott at du deler erfaringen din med oss :)
Jeg bare lurer på hvordan du ser at produktene er søtet med splenda og ikke maltitol når du skal bestille? (jeg fant nemlig ingen info om hva de inneholder på dialife sine hjemmesider)
Jeg visste det ikke, før jeg så det stod på pakkene i dag!!tror det stod på nesten samtlige?....
Men du kan sikkert sende en mail til den adressen som står på siden, og spørre, om det er noen produkter du lurer på?...
Jeg har nå forresten smakt på atkins advantage bare caramel cookie dough.....NAMMENAM!!...
Og sjokoladesausen...Veldig veldig fornøyd!!Tok litt på den hjemmelagde (Stolt)isen min....nyyydelig....
resten gjenstår å smake på..
Kan jo ikke kaste meg over alt på en gang;)
Splenda funker ikke som støstoff alene i "fast føde". Det er alltid og uten unntak blandet med et hjelpestoff. Som regel maltitol eller lignende. Dessverre. Alle Atkins barene har det bl.a. Det røyk moroa for meg :o
Jeg er fortsatt i ketose jeg, og ikke vært noe bemerkelsesverdig dårlig i magen heller......
Ser ut som dette går veldig bra!!
Skal "ta" en stix i kveld igjen for å sjekke om den er lilla....
Vet det ikke er noen garanti, så vi får se på mandags morgen (veiedag)..
Jeg klarer merkelig nok å la snopet ligge ganske så i fred...
Om jeg MÅ ha noe, skal jeg holde meg til lørdagen...
Det har jeg bestemt...og lørdag er det jo i dag;););)....
De salte lakrisene kan jeg suge på i sikkert en time...hehe
Og det er ikke fordi jeg ikke har lyst på....
Men fordi jeg får fryktelig dårlig samvittighet ovenfor meg sjøl...og det er det ikke verdt:/..
Hmmm...
Rettelse: kommer nå underlige, skremmende høye buldrelyder fra mageregionen til Hyper....
Der det ellers pleier å være ganske så tett, er det nå plutselig blitt litt av en gjennomtrekk....
Konklusjon: Alt med måte.....
(jeg snakker om kunstig søtstøff...maltitol...for de som ikke har fått med seg det...)
hmm...tollen var på 170..
Frakten er jeg litt usikker på..men ble litt....
prøv www.buyhelse.no...
norsk side, så er litt billigere det...slipper toll og sånn...der har de litt sukkerfritt....salt lakris bla:)nammm....
Dehydrert?...Når den er mørkelilla?...
Har jeg vært dehydrert i 8 uker jeg da?.....
Kan vel ikke være tilfeldig at den ble lyserosa akkurat de dagene jeg fikk i meg søtstoff vel?......
BARE hyggelig;)....
Jeg må lære meg å ha ting liggende jeg, uten å MÅTTE spise...klarer jeg ikke det, hadde jeg ikke klart å la være å spise søtt når jeg er på besøk, fest osv...
Så istedenfor å kvitte meg med alt som er søtt, må jeg kvitte meg med de usunne tankene mine;)
Og etter en lang dag på porselenet, og masse ulumske lyder i magen, har jeg holdt meg unna søtsaker....
Nå blir det littegranne en helg innimellom....Og bare litt;)...
Jeg har bestilt en del til jul og, da hele familien prøver seg på lavkarbo:)..
Jeg mailet med dialife på forhånd og bestilte varer på mail. Jeg spurte om det gikk an at hu sendte som gave, for da slipper man toll og sånn opp til 1000kr (har jeg lest et sted her).
Det var null problem. Hu skulle sende den som gave fra henne selv personlig, og ba meg vente noen dager da hun skulle få inn nye tortillas, så fikk jeg de ferskest mulig.
Ja, bare ikke tollvesentet gjennomskuer den også... Lookfantastic.com sendte på den måten før, men så oppdaghet tollvesenet det så nå er de syyyykt nøye på pakkene fra dem. Bestillte for 202 kr engang og de måtte den frotolles... :(
jaja, får se når det kommer, jeg handla for godt over "gratisgrensa" vaffal.
men hu sa hun skulle sende fra seg selv i sitt private navn, og om de ikke legger ved faktura oppi så må det vel være ok? Når tante sender danske julegodter til jul så må vi ikke betale toll på det. Og det er matvarer verdt minst 500kr...
Men skal skrive når jeg får tingene (venter da noen dager til hu får inn nye tortillas, så litt lenger tid enn normalt. hun sa jeg kunne regne med 2-4 dager).
Spennende å se, for dritt om det blir moms og toll og tull.... :cool:
Men jeg gikk steg for steg bestillingen der inne og når jeg kommer til der jeg skal skrive adressen min kommer det bare opp at de ikk leverer til mitt land :confused:
ja skal prøve på det,men hvordan gjorde du det når du bestilte?jeg skrev bare antall vare nr og en kort beskrivelse på hva det er i parentes
og adresse osv..var litt tungvindt å ta det på mail:o
Jeg spurte først om hun kunne sende som gave, også sendte jeg bestilling og sånn. Må betale i forkant, vi ewire. Det gikk greit for meg. (litt gebyr på betalingen da, ca 25kr, men.. om jeg slipper tollen og sånn så gjør det ikke no uansett...)
Hu regna da ut hva prisen blir inkl. frakt (fratrukket dansk moms) og ba meg betale inn det. og sa da at hun skulle sende det som gave i hennes navn osv.
Bare si at en annen har fått bestilt som gave og hør om ikke du også kan :D
(JEg maila med henne senest i går, så hu husker nok hvem det gjelder, for har maila litt frem og tilbake)
Heisann,nå har jeg bestilt for hele 1100 kr :D
men tess81 skal få komme på lavkarbo/sukkerfritt
butikk hos meg,så forsvinner sikkert litt der :)
mailet masse frem og tilbake jeg og
så hun skulle merke det som gave ja..håper jeg/vi
slipper unna da :rolleyes:
gleder meg iallefall enormt til tingene kommer
..tror jeg er en " horder på lavkarbo/sukkerfrie
produkter for spiser veldig lite,men må alikevell
handle med meg ALT jeg kommer over hehe
har faktisk en ganske stor kiste bare med sånne varer
i nå..bra det er lang holdbarhet på sånt no iallefall
:cool:
Haha, jeg spurte om hun kunne la være å legge faktura i pakken, tilfelle tollvesenet åpnet.
fikk nå svar:
"Jeg lægger ikke faktura i kassen men et lille fødselsdagskort i stedet. "
Har aldri i mitt liv vært borti så behjelpelig service altså! Oppfatter meg selv som litt krevende kunde her, som ber om ditt og datt, og hun er bare helt fantastisk hjelpsom!! Av med hatten her altså. Nå gjenstår det bare å se om produktene er gode da, men antar det :) Dette må bli min faste lavkarboshop fra nå av altså. Hurra for dialife (eller, hun som jobber der)!! :D:D:D
Har du fått pakken din? jeg prøvde å spore min nå
men den er stoppet til fortolling så der røk den gitt:(
ikke bare må vi tolle i dyre dommer men de bruker
laaaaaaaaaang tid også grrrr:mad:
Nei, hun har ikke sendt den for venta på at de ferske tortillasene skulle komme.
Det kaaaan jo hende at den stopper til fortolling, men så skal den ikke det likevel?
Jeg bestilte noe fra usa som ikke skal fortolles (under 200kr), men den lå i "clearance delay" i 2 dager på gardermoen... skal si fra åssen det gikk med ting når jeg får pakken. (hu skulle sende ila dagen, da hennes varer også satt fast i den danske tollen... (litt ironisk, hehe))
nå har jeg også bestilt.
endel søtt
men også pasta, selvfølgelig tortillaer og kylling vinge saus.
har igrunnen ikke peiling på hvor mye det blir men men.. ca 600-700.
håper på rask tilbakemelding på mail fra hun dama. :ja:
Åh...jeg har og lyst på..har lagt inn bestillinger maange ganger, og så sletta de igjen..Har absolutt ikke råd...Blir utrolig herlig den dagen jeg får en passelig månedslønn......Drømme
Hei..
Ja man kan fryse de. De ligger i kjølerom hos dialife og har en holdbarhet på 1-2 mnd i kjøletemperatur, men ikke no prob. med frysing hvis du kjøper opp mange :)
så da er det ikke toll ? nille skrev lenger opp i tråden at de nå sender til norge... kan man bestille på vanlige måte (uten superservice fra den snille damen)
Pass på om noen har kjøpt de marsmallowsene. Uten karbo og sukker stod det på posen også er de firkanta og 50/50 rosa og hvit. Spiser man hele posen på 75g så må man tilbringe natten på ramma og med verdens sykeste produsjon av uønsket luft..... (men de var driiitgode!! spise 2 maks per døgn ;)....)
etter mail fra dialife damen, kan alle forandre sine innlegg om at hun sender det som gave til at hun ordner sendeforholdene. hun var redd at vi kom til å få trøbbel om det ble oppdaga.
Noen i Bergen som har planer om å bestille herfra i nær framtid?......
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.