polvott sa for siden:
Jeg føler at huden min blir veldig feit og ekkel når jeg går på atkins induksjon. Man spiser jo veldig mye fett. Vet ikke om det har noen sammenheng. Er det noen som har opplevd noe lignende?
polvott sa for siden:
Jeg føler at huden min blir veldig feit og ekkel når jeg går på atkins induksjon. Man spiser jo veldig mye fett. Vet ikke om det har noen sammenheng. Er det noen som har opplevd noe lignende?
Iset sa for siden:
Jeg opplever helt motsatt problem. På "vanlig" kosthold og når jeg spiser usunn mat får jeg småkviser og flassete hud. Feit og tørr om hverandre. Når jeg spiser lavkarbo og endel fett, forsvinner den tørre huden og kvisene og jeg får babyhud. Like glatt som min datter på 3 år. Helt herlig!
Fjonken sa for siden:
Jeg har også erfart hudforandringe til det bedre på lavkarbokost. Min til dels tørre hud ble akkurat passe fet og slett og fin.
Nille sa for siden:
:ja: min hud også. Akkurat passe når jeg spiser og drikker riktig (masse fett) :D Men spiser jeg noe jeg ikke skal, - eller lar være å spise noe elelr drikke vann..... da tyter de røde utslettene, - eller kvisene - frem.
Iset sa for siden:
Jaa, samme her. Med en gang jeg feks. drikker et glass cola eller spiser en vanlig sjokolade eller et pizzastykke, har jeg tørr og prikkete hud dagen etterpå. Tar jeg 5-6 ss Udos på en gang da, er huden HELT FIN på kvelden eller dagen etter.
polvott sa for siden:
humm. Kanskje det bare er meg da.
Fjonken sa for siden:
Du kan oppnå god hudfordring dersom du renser huden daglig og sørger for å peele og dille litt med den. Bare et forslag altså. Var plaget med fet hud i min ungdom. Men det forbedret seg da jeg tok til med regelmessige renserutiner og sørget for nok vann i løpet av dagen. Enkelte kosttilskudd kan ha positiv virkning på huden. Men der er ikke jeg noen ekspert. Spør heller de som har greie på sånt Iset eller SiljeVanilje.
nøtta sa for siden:
Har du spist lavkarbo lenge ? Det kan være kroppen som er i en renselses prosses .... det blir sikkert bedre etter hvert :)
Iset sa for siden:
Jaa, det nøtta sier er helt riktig. Man kan få verre hud i begynnelsen, på lik linje med abstinenser osv. Det er en slags renseprosess, alt drittet skal ut. :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.