< Tilbake til oversikten

Noen som har peil på hvorfor jeg får gråe hår ?

Aadna sa for siden:

Heisann!

Er 17 år og har hatt masse gråe hår i sommer pga sola tror jeg, men de klipte jeg vekk for 3 uker siden,men i bakhode/topen av hue er det plutselig et hårstrå som er kritt hvit/grått noen som veit om det kan hvere starten? helle hår strået er liksom farga fra rota,er så sykt merkelig :(
Er det normalt og få litt gråe hår når man er 17 år?

Nille sa for siden:

Fra Illustrert Vitenskap - nr.14/2005, side 21

Det kan alså være gener/arv og/eller mangel på vitaminer, Bc12, som gjør at du blir grå tidlig.

Det er forresten ikke lurt å nappe ut hårene. Det kommer nemlig ikke nye hår i den hårsekken. Det du risikerer er å få skallede områder om du napper !

Fjonken sa for siden:

Fikk mine første sølvhvite hår da jeg var rundt 18 år. Jeg er mørk brunett så det synes godt. Men har kjørt dekkoperasjon i årevis med farging av hår. Jeg er arvelig belasta.. så det var ikke noe sjokk akkurat.
Det er trolig sånn for deg også at gråe hår ligger i genene..

Borealis sa for siden:

Eh...genet bc12 og vitamin B12 er ikke det samme....;)

jeef-micro sa for siden:

Men er ikke vitamin B12 bra for hårvekst da? da kan det være begge deler... både genet og mangel på vitamin;)

Nille sa for siden:

Her hadde det falt ut en "c". En ren skriveleif som det fremgår av quoten ! Er rettet nå ! :D

Aadna sa for siden:

Hvor får jeg kjøpt Bc 12?

jeef-micro sa for siden:

Bc12 er et gen, og det får du ikke kjøpt, men B12 vitamin har de i dagligvare, apotek og helsekost

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.