Aadna sa for siden:
Nå vudrer jeg og starte med brød igjen :)
www.klikk.no/Article.asp?ArticleID=5043
Aadna sa for siden:
Nå vudrer jeg og starte med brød igjen :)
www.klikk.no/Article.asp?ArticleID=5043
Georgine sa for siden:
Det står ikke at det er farlig å ikke spise brød.. alle de tingene fullkorn inneholder finner du og i annen mat.
Man kan fint spise fullkorn uten å måtte spise brød som gjerne innholder hvetemel i tillegg og hvetemel vil vi ikke ha...
Georgine sa for siden:
Carisma sa for siden:
Lurer på hvor mange millioner "anti-lowcarb" organisasjoner har betalt for å få den rapporten laget?
Karbohydrater er big business om dagen, særlig i USA, så jeg stoler ikke blindt på en eneste artikkel som blir slått opp om det der..... Midt i mellom er vel alltid ganske greit. Forøvrig står det også at det er fullkornsbrød man skal spise, og som lindberger kan man spise brød en gang innimellom så lenge det er skikkelig grovt.
jankph sa for siden:
Nei, når det i overskriften står at det anbefales et kosthold med 55-75% karber, så skjønner man jo hvor landet ligger. Og artikkelen får ikke meg til å spise mer brød ihvertfall. Ikke Wasa-reklamen heller, selv om den "Switch Bread"-sangen faktisk er ganske fengende...
Dante sa for siden:
Eneste som får meg til å spise brød er når min datter kommer hjem fra skolen etter å ha hatt matlaging og stolt baker det hun har lært. Da greier jeg ikke å si nei men ellers skal ingen reklame eller noe annet få meg til å endre livstil
Nille sa for siden:
På de to linkene finner jeg en artikkel av Ken Hallsteinsen, - som er en helt OK artikkel.
Og en om speltbrød - som forsåvidt også er OK.
Men hvor er den dere snakker om her da, den med at det er farlig å ikke spise brød ? Finner ikke den påstanden noe sted jeg :o
Og det er allerede påvist i ørten andre rapporter at det er fiber vi trenger - ikke nødvendigvis i form av korn og brød !
firth sa for siden:
Forskning er gøy, statistikk er enda gøyere. Hovedpoenget i den førstnevnte artikkelen er vel at brød er bra fordi det inneholder så mye av næringsstoffer vi trenger...
Spiker fra Christiania Spigerverk inneholder også utrolig mye jern, sink, krom og andre interessante ting - det er ikke dermed sagt at det å spise spiker er den beste måten å få i seg disse tingene på. Men man står jo fritt til å prøve;-)
Iset sa for siden:
:lol: :lol:
Georgine sa for siden:
:D
Jeg finner heller ikke noe om at det er farlig å ikke spise brød i linken til Aadna... men det er nok lett å misforstå om man er helt ny i lavkarboverden og ikke er helt inne i prinsippene :)
Fant frem to linker fra samme nettside for som motvekt til hennes link nemlig ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.