< Tilbake til oversikten

Leger

#1

Maz sa for siden:

Inne på en av linkene til Albertine så var det mulig å finne en PCOS vennlig lege.

Kanskje vi burde lage en liste vi også over opplyste leger. Ikke alle almenleger forstår insulinresistens eller fordelene med å begrense (raske) karbohydrater. Hadde jo vært greit å ha en fastlege som ikke motarbeider deg og som tar prøver og kan å tolke dem.

Noen som kjenner noen?


#2

Skorpia sa for siden:

Er det så lett å finne en ny lege da?? I distriktet jeg bor er det omtrent ingen ledige og de som er ledige bor langt unna der en selv bor. De fleste almennleger har jo lista full og vel så det.

#3

Maz sa for siden:

Tror likevel det er verd å vite hvem som er lavkarbovennlige. Finnes jo private alternativer også. Kanskje vel så viktig å vire hvem som er mest lavkarbofiendtlige.


#4

HP sa for siden:

Eller enda enklere: Lage en oversikt med vanlige spm og svar når du snakker med legen din? :)

Vet der er en enkel slik oversikt i Atkins for Life som er ment for leger... :)


#5

Kristian sa for siden:

Jeg lånte bort Atkinsboken min til legen min jeg og han ble så ivrig at han startet opp to kurs.
Kanskje du også kunne gjøre det samme. Tror Atkinsboka egner seg bedre enn Fedonboka til leger for den går dypere i stoffet.


#6

Maz sa for siden:

Heldig du er Kristian som har en åpen lege. Min primerlege er ikke blant de værste han men heller ikke god på alt. Atkins er det ingen sjans for at han leser uten å stille spørsmålstegn ved vesentlige ting. Lindberg eller Southbeach tror jeg er mere etter hans smak.

Jeg trenger ikke ny lege jeg. Går i tillegg på Lindbergklinikken så behovet for å liste "opplyste leger" var ikke for meg men for at vi kunne dele info slik at det ble lettere for andre å finne opplyste leger som den Kristian har.

Men om det er en dårlig ide så lar vi det ligge der.


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.