Hei
For tiden lufter jeg min skrittteller hver dag og kommer på 8000-10000 skritt. Jeg hører musikk fra min MP3-spiller når jeg går, for meg klarer det hjernen etter en dag på kontoret. Noen dager er det litt slitsomt å gå andre dager føler jeg at jeg nesten svever- bare nesten altså.
De dager det går tungt har jeg merket at noen musikkstykker får meg til å gå rakere og øke skrittlengden litt.
Idag var det Queen " Dont stop me (now). som satte opp farten.
Så fikk jeg ideen til å lage en liste over god og glad Gå-musikk som kan hjelpe på litt tunge dager.:rolleyes:
Dette er ikke akkurat musikken jeg hører på til vanlig, men den gjør at jeg får lyst til å marsjere og vrikke på rompen :lol: .. Sandy Shaw - Puppet on a string :o
Jeg syns Gipsy Kings låter er flotte å gå etter, - det er iallefall lett å "vrikke" - litt sambasteg på veien. Har kopiert CD over på iPod og arkivert som "På tur" :p
Ellers er jeg enig i Abba - flott gåmusikk. Og all rock er jo bra !
Er jo ikke musikk, men det motiverte meg gjennom en kald, snørik vinter. Gikk mellom halvannen og to timer, tre-fire ganger i uka gjennom skogen i måneskinn og hørte på Ringenes Herre. DET var stemning det. Bortsett fra den ene kvelden jeg møtte en elg.
Av musikk når jeg går, hører jeg mye på Rage Against the Machine og GOD gammel Genesis:)
Dolly Parton: 9 to 5
Michael Jackson: de fleste som ikke er ballader - gjerne fra ''Bad''
Survivor: Eye of the Tiger
Ravi og DJ Løv: Dødssøt
Bjørn Skifs: Hooked on a feeling
Dum Dum Boys: Splitter Pine
Mezzoforte: nesten alt.... favoritt: Garden Party
Wow! Trodde nesten ikke det var noen flere i Norge som visste om Mezzoforte og "Garden Party", jeg! De er topp, synes jeg også! :ja: (Vurderer å kalle en valp "Garden Party" på stamtavla forresten - for det var der "det" skjedde, liksom! :o ;) Har allerede en som heter "Hooked on a feeling" :D)
Jeg ble veldig i gå-humør av "That don't impress me much" med Shania Twain forrige dagen, og hva mer? Jo, svenske Kent med "Dom andra" og "FF".
Og siden du nevner Queen - de har jo mange med passe tempo de: "A kind of Magic", "Radio Ga Ga", "Breakthru", "Another one bites the dust" ...
Så må jeg jo nevne mine spesielle favoritter også da: Level 42!
Noen flere enn meg husker vel "Running in the family", "Lessons in love", "Heaven in my hands", "Guaranteed" m.fl.
Masse gå-musikk for meg i hver fall!
Det viktigste er vel at man liker musikken... Jeg er litt rock og pop-person, så jeg hører: stage dolls, bon jovi, DumDum boys... og en hel del top 20-musikk... men for at det skal være noe vits i det på en gåtur, så er må det være en jevn rytme i musikken da...
Hei
Mye god musikk, jeg må få sønne min til å laste ned en del, faktisk var det mye jeg allerede har "inne" på min MP3 spiller
At musikk påvirker oss fysisk er godt dokumentert, så det er bare å lage seg sin egen favoritt "gå-musikk"
Vennlig Hilsen
Torkil :)
ååh, muse med supermassive black holes er jo bare råbra.
og forøvrig er john ossi og veldig bra =)
og korn, beck, audioslave,disturbed, deftones, noe av green day, noe av him, the hives, incubus, queens of the stone age, staind, system of a down, velvet revolver, og sist men ikke minst the white stripes.
Da jeg var 16 hadde jeg kjæreste som bodde 3 km unna der jeg bodde, og jeg husker jeg hadde Walkman (kassett!!) med opptak av Dire Straits - Tunnel of Love.:love:
Når jeg måtte gå hjem fra hybelen hans om kvelden (fordi siste bussen var gått) var denne musikken helt herlig å gå fort med. Gikk i takt. Plutselig var jeg hjemme!
Nå har jeg nylig kjøpt den samme på CD (hadde den for ca 5 år siden også, men noen har lånt den og ikke levert tilbake! Hallo???)
Har hørt den i bilen den siste uka, og de 4 milene til/fra jobb suser unna!
Må bare få den inn på Mp3 og bruke den som trimmemusikk.. Gleder meg allerede.:D
Har masse 80-talls og annen litt eldre popmusikk på min MP3...
E-type hører jeg ofte på når jeg går med staver, da går det hurtig...
Ellers går jeg mye til Def Leppard og mange, mange andre. Er så dårlig på å huske navn på musikk ol.
Waoooo.... Soulmates!!
:_punk:
Men du glemte InFlames, Children of bodom og HIM ;)
Men her er min litse:
Metallica - Enter Sadman
Pantera - Broken
Pantera - Respect
Beyonce - Suger mama
Beyonce - Freakum dress
Kelly Rowland ft. Eve - Like this
Kid ROck - half your age
Iron Maiden - Run to the hills
InFlames - Free fall
InFlames - Cloyd connected
InFlames - Only for the weak
Children of bodom - needled 24\7
Bob Sinclair - Rock this party
Hehe.. nå hører jeg mye på " you can`t stop the beat" fra hairspray musikalen som går på kino.. 60 talls med full sving.. får lyst til å hoppe og klappe hele tiden.. men det tar seg heller dårlig ut langs gåruten min.. hehe:D
Ellers så må jeg si som MorStine: E-Type.. jepp..
og masse hits fra ungdomstiden.. (da jeg var tynn).. hehe.. ikke så rart når man danset til den musikksmaken.. Black Box - Ride on time har en fin takt som passer i tunge oppoverbakker for å holde koken..
Ellers så har jeg stooor tro på Happy-musikk.. Alt som gjør deg opplagt og glad uansett alder og musikksmak..
Alle har sin happy-musikk!!! :cool:
Her inne, et eller annet sted, finnes ei lenke til "PodRunner"
Aldeles smart opplegg, med lys i forskjellig tempo for å få til fart og hvile i intervaller.
Dio er bra løpemusikk.
Ellers har jeg noe Dimmu Borgir. Sistnevnte får meg til å hate alt og alle, og gi på alt jeg har.
Altså.... jeg tror min type gå-musikk faller litt utenfor konvensjonell gå-musikk... www.youtube.com/watch?v=Nijj4nRi9PQ
Men man går fort av det da. :D
Kan forsåvidt gå god for Muse og Nightwish som tidligere nevnt her.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.