Hei.
Jeg er innmari glad i sjokolader:rolleyes: men går på ketolysekuren, så det er jo bare å glemme..
Men, så fant jeg noen sånne sjokolader fra atkins i butikken.. er det lov å spise disse når jeg går på ketolysekuren? :)
Jeg har prøvd ... (og flere med meg). De er gode (synes jeg - det varierer hva folk synes), men vekta stopper opp. Og jeg har bare prøvd et par ganger, men det samme skjedde begge gangene.
Isteden unner jeg meg av og til (hvis jeg har vært flink og hvis jeg har igjen flere karb'er av dagskvota mi) - 10-15 g 70% sjokolade (eller enda høyere på prosenten). Det høres ikke så mye ut, men når jeg sitter der om kvelden med en god kopp kaffe med fløte i og koser meg med disse 10 grammene - ja, da er det faktisk nok. Akkurat nok til å stille den dumme søthungeren!
Peanøtter går ..., men du bruker jo en del karbohydrater på det da. Du sparer en del ved å velge f.eks. valnøtter isteden.
Sjekk her (bla litt nedover i linken): www.lavkarbo.no/matvaretabell/frukt-og-gronnt
Ellers så får jeg jo si som alle andre her inne når noen starter opp på noe nytt:
Les boka godt! (Trenger ikke å si: Finn en kostholdsfilosofi, for du har jo valgt ketolysekuren). I boka står alt du trenger å vite, men selvfølgelig hjelper vi også til når vi kan!
Velkommen forresten! :)
Hei
Jeg er så enig. Nyt de 15 gram, smak godt etter ta dem med kaffe og evt ( hmmmm, ehhh , en liten cognac - uten for mye KH!) det kan gi vel så stor nytelse som bevisstløst å kjøre 250 gram firkølver inn i systemet.
Vennlig Hilsen
Torkil:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.