Jeg regnet karber på dette brødet, brukte bakemix som er 8karb pr 100g og mandler, som er litt mer en valnøtter i kanskje, men jeg fikk SEKSTIFIRE karber på hele brødet?!? kan vel ikke stemme? Men jeg så på tabellen at paprikakrydder osv er ganske mye karb i :(
Høres ikke riktig ut nei. Tror du skal prøve å regne ut på nytt. Se på utregningen litt ned på første side og se hva som skiller mellom din og denne. Selv om det skulle være karbohydrater i paprikapulveret vil vel ikke det utgjøre stort. Veier jo ikke så mye.
nei det var det jeg synes var så rart, men ble visst en del på krydder og sånn, er jo 55,74karb pr 100g i paprikapulvret da, men regnet bare 5gram.. jaja, det må vel kanskje være noe rart.. :(
Beklager at jeg drar opp en ganske gammel tråd, men hvis brødet er så godt som dere sier så er jeg vel tilgitt? :o
Jeg har veldig lyst til å teste dette brødet, men jeg er allergisk mot nøtter og mandler. Har dere noe forslag til hva jeg kan bruke i stedet, eller er det bare å sløyfe mandlene?
På helsekosten. Men vet du, jeg vil faktisk tipse deg om Karins grovbrød (det ligger på bakst, tror jeg, og tråden heter "mitt aller beste brød"), det er enda bedre. Jeg har helt dilla og skal bake et til broren min nå, hehe. Dyrere ingredienser men verdt det, og man bruker jo bare litt om gangen.
Jeg var nok litt for utålmodig. Dagen etter hang det fint sammen. :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.