< Tilbake til oversikten

Isetbrød (nam nam!)

Ella-A sa for siden:

Jeg regnet karber på dette brødet, brukte bakemix som er 8karb pr 100g og mandler, som er litt mer en valnøtter i kanskje, men jeg fikk SEKSTIFIRE karber på hele brødet?!? kan vel ikke stemme? Men jeg så på tabellen at paprikakrydder osv er ganske mye karb i :(

Ella-A sa for siden:

Har forresten ikke i hvitløk og når jeg målte hvor mye en slik skje som jeg har er, ble det ca 10gram, dvs 40gram av hver frøtype...

Fnutte sa for siden:

Høres ikke riktig ut nei. Tror du skal prøve å regne ut på nytt. Se på utregningen litt ned på første side og se hva som skiller mellom din og denne. Selv om det skulle være karbohydrater i paprikapulveret vil vel ikke det utgjøre stort. Veier jo ikke så mye.

Prøv igjen du :ja:

Ella-A sa for siden:

nei det var det jeg synes var så rart, men ble visst en del på krydder og sånn, er jo 55,74karb pr 100g i paprikapulvret da, men regnet bare 5gram.. jaja, det må vel kanskje være noe rart.. :(

Meatscience sa for siden:

Beklager at jeg drar opp en ganske gammel tråd, men hvis brødet er så godt som dere sier så er jeg vel tilgitt? :o

Jeg har veldig lyst til å teste dette brødet, men jeg er allergisk mot nøtter og mandler. Har dere noe forslag til hva jeg kan bruke i stedet, eller er det bare å sløyfe mandlene?

Iset sa for siden:

Hvis du tåler solsikkefrø kan du jo bruke det, ellers er det nok bare å sløyfe nøttene. :)

Meatscience sa for siden:

Da satser jeg på å sløyfe nøttene, det er jo allerede solsikkefrø i oppskriften så da går det nok bra. Takk for svar. :)

mokki sa for siden:

oi, dette hørtes spennende ut.... tror jeg må ut og handle litt i dag..

mokki sa for siden:

Da står et brød i ovnen. Lukter kjempegodt!!! Hadde ikke nøtter da.. men det får nå være..

Novisa sa for siden:

Det smaker godt, men faller fra hverandre... Hva har jeg gjort galt?

Iset sa for siden:

Mitt gjør ikke det, så rart. Men det må være helt kaldt før du skjærer i det. Ellers vet jeg ikke ...

frøken sa for siden:

Dette må jeg prøve:)
Hvor kjøper jeg soyaprotein?

Iset sa for siden:

På helsekosten. Men vet du, jeg vil faktisk tipse deg om Karins grovbrød (det ligger på bakst, tror jeg, og tråden heter "mitt aller beste brød"), det er enda bedre. Jeg har helt dilla og skal bake et til broren min nå, hehe. Dyrere ingredienser men verdt det, og man bruker jo bare litt om gangen.

Novisa sa for siden:

Jeg var nok litt for utålmodig. Dagen etter hang det fint sammen. :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.