< Tilbake til oversikten

Et lite tips for de som ikke har tenkt på dette selv

#1

Nooria sa for siden:

Jeg har nå funnet en fruktmos som sønnen min på 7 mnd elsker og som er helt usukret. Det er et Helios-produkt som heter Apfel-Mango og du får den på Helsekostforretninger (Helios). Det er egentlig ikke en babymos og glasset er større enn fruktmosene til baby.

Jeg bruker den som smakstilsetning i havre-/spelt-grøt, som mellommåltid - gjerne sammen med bittelitt yoghurt naturell (kanskje litt tidlig for yoghurt men jeg prøver med bittelitt for smaken og proteinenes skyld).

Det jeg synes er virkelig bra med dette, er at når KA begynner i barnehagen, skal jeg gjøre følgende: Jeg fryser ned denne fruktmosen i ett brett for isterninger. Så kjøper jeg små beger med yoghurt naturell og sender med ham i tillegg til en terning fruktmos (som jeg legger i en bitteliten Tupperwareboks el.l).


#2

Iset sa for siden:

Det siste tipset ditt var kjempelurt! Har også hørt tips om å lage grøten ekstra varm og ha oppi en slik isterning. Da er grøten passe temperert når isterningen har smeltet.

Jenta mi er også 7 mndr nå, og elsker fruktmos. Kan jo prøve denne Helios sin. Helios har også ren økologisk eplemos på STORE glass. Da lønner det seg IALLEFALL å fryse ned slik, for glasset er virkelig stort.

:)


#3

Nooria sa for siden:

Takk for det tipset Iset! Nå skal jeg virkelig lagre fruktmos i fryseren - så det skal vi ikke mangle ;)


#4

Anne sa for siden:

Når mine var små (mer enn 7 mnd :D ) pleide jeg å halvskrelle appelsiner og legge dem i fryser'n..., så fikk de det når de hadde lyst på "frossen saft pose".


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.