< Tilbake til oversikten

Sprakk i dag, hva nå?

Sniff sa for siden:

Jeg har holdt på ca 2 uker og tatt av tre kilo. Men i dag måtte jeg bare ha sjokolade 100g mørk sjokolade:( Hjelp hva skjer nå? Har jeg ødelagt hele opplegget for meg selv nå eller? Har noen andre også sprukket innimellom?

Borealis sa for siden:

Næhæi, aldri...:_plystre:

Trolljenta sa for siden:

Mange ganger..
Spist er spist.. I morgen fortsetter du på ketolysekuren

Summer sa for siden:

Det viktigste om du 'sprekker' er å ikke tenke på det som sprekker, men som uungåenlige fallgruver. Når vi skal endre kosten vår, så skal vi også endre et adferdsmønster, og det er ikke gjort i en håndvending.
Det viktigste er å avklare at du takler en sprekk, at du bare tar opp igjen tråden der du var etterpå, da er mye vunnet.

I tillegg kan det være lurt å gå gjennom på forhånd hva som er aktuelle fallgruver, og lage en plan for hva du skal gjøre dersom du skulle bli fristet. 100g mørk sjokolade er vel ikke akkurat den verste sprekken en kan ha heller. Tenk om det var halvannen liter sukkercola og 1/2 bløtekake. ;) Bare sånn for å sette det i perspektiv.

Et lite skritt utfor stien går så fint så. Er det noen spesiell grunn til at du valgte å ta den sjokoladen? Gammel vane vond å vende? Godtesyke? Følelser å døyve? Ingenting bedre tilgjengelig?

Hva nå? Du fortsetter. :)

Georgine sa for siden:

Jupp.. du fortsetter på ketolyse i morgen som om dette ikke har skjedd ;)

Grethe sa for siden:

Snuble kan alle, det gjelder å reise seg etterpå . Det kan være at det er lurt å finne ut hvorfor du sprakk? Jeg , foreksempel sprekker hvis jeg blir full, eller hvis jeg er trist. Så nå drikker jeg meg ikke full lengre og jeg prøver å ikke ha ting i huset som jeg kan ty til hvis jeg blir trist. Synes foresten at mørk sjokolade var en av de mest fornuftige tingene du kunne sprekke på ....

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.