< Tilbake til oversikten

Ketolysekuren virker ikke på meg

kals sa for siden:

Hei!
Jeg begynte på ketolysekuren for ca 14 dager siden. kom i ketose etter 3-4 dager. er fortsatt i ketose, har bra utslag på stixen, men går ikke ned i vekt og heller ikke inn i cm. jeg er veldig fortvila.:o har i denne perioden spist 10-15 karbohydrater daglig. Jeg tar også ketolysetabelettene. er det noen som kan gi meg et svar på hvorfor kuren ikke virker på meg. Begynner å bli desperat nå. har ca 15 kg jeg skal bort med, mye fett i det som egentlig skal være en midje:D . Har ikke diabetes, men bruker Metformin som jeg tidligere har fått fra min lege. Fikk dem for mulig å redusere bukomfanget.

Grethe sa for siden:

Kanskje hvis du skrev opp hva du spiser i løpet av en helt vanlig dag så kunne noen av de som virkelig er inne i ketolysekuren hjelpe deg ?

Aline sa for siden:

Du har lest boken nøye, sant?

Det kan være at du er mer ømfintelig for ting som kunstig søtstoff og melkeprodukter osv.

Skriv inn det du spiser en vanlig dag, så får vi se :)

Melania sa for siden:

Jeg lurer på vekt og høyden din... Ketolyse anbefales for de som skal endel ned.

Ellers er mitt råd, vær stanhaftig og ikke gi opp :)

Charmtassen sa for siden:

Jeg går også på ketolysekuren, men jeg spiser mellom 15 og 20 karbohydrater hver dag - og det er det anbefalingen går på i boka. Du skal ikke ligge under 15 karber pr. dag, så jeg tror du rett og slett får i deg for lite karbohydrater til å gå på ketolysekuren.

Jeg skriver opp alt jeg spiser (og drikker) i en egen bok (hvis du ikke vil lage dagbok som mange her gjør), og da regner jeg ut karbene for hvert måltid + resultatet for dagen. Har jeg ligget litt lavt til frokost og lunsj, så kan jeg unne meg litt ekstra til middag eller litt ekstra kveldskos. Det anbefales virkelig å skrive opp og regne nøye i begynnelsen, så det foreslår jeg at du gjør.

Som de andre sier også: Skriv inn her hva du spiser en normal dag, gjerne opplyse om høyde og vekt - så skal vi se om vi ikke klarer å finne ut hvorfor du står bom stille. Men først: øk karbene til over 15 g. pr. dag:)

kals sa for siden:

Hei!
Tusen takk for alle svarene jeg fikk. Skal begynne å notere hva jeg spiser. Det er stort sett 1-2 tynne skiver av ketolysebrødet om morgenen/formidagen, med litt ekte majones og 2-3 skiver gullsalami på + 2-3 kopper kaffe. Noen ganger drikker jeg cola light men prøver å unngå det mest mulig. prøver heller å drikke mere vann, kunne gjerne ha vært flinkere med vanndrikkingen men prøver så godt jeg kan. Til lunch kan det bli en pose baconsvor eller 2 kokte egg , eller en skive ketolysebrød, ikke så ofte med 3 skiver daglig. Middagen består av 300g torsk med 125g bacon og ca 100 g blomkål. noen ganger blomkålpurre med fløte. for variasjon bytter jeg ut fisken med 2 stk biffburgere(0 karb), 1/2 kylling eller kyllingfileer.Spiser også karbonadedeig eller kjøttdeig. Reker spiser jeg også en del av. Noen ganger "vokker" jeg kinakål. spiser meg mett, men ikke stappmett som det står i boken.

Medisiner jeg bruker er Fontex 20mg pr dag. Xzysal allergitabeletter og Aktivelle hormontabeletter.:eek:

kals sa for siden:

Hei igjen!:D

Jeg er 160 cm høy og veier 79-80 kg:mad:

Gamla sa for siden:

Velkommen Kals!:)
Ser at du strever litt nå, men du skal se at det lager seg etter hvert. :)
Egg, eggeomelett og bacon til frokost. Gjerne med litt grønnsaker. Jeg bruker mye vårløk eller purre til. Jeg synes du også du skal forsøke å spise litt mer varierte salater og grønnsaker og heller kutte ut ketolysebrødet en tid til du er skikkelig igang. Mesteparten av karbohydratene skal komme fra salat og grønnsaker! Bruk f.eks. salat med litt proteiener og f.eks rømmedressing til lunsj. Ikke spar på fettet og drikk rikelig med vann/mineralvann.
Enkelte tåler heller ikke hverken kaffi eller light brus uten at vekttapet stopper opp. Kutt derfor gjerne ut en ting av gangen og se om du merker forskjell. Hvis ikke kan du jo bare fortsette med det. Hormonpreperatet du bruker kan selvsagt også være litt av årsaken, men bare fortsett med det. (Fontex kjenner jeg ikke til). Du skal se at virkningen kommer etter vært likevel!
Lykke til!:)

Nille sa for siden:

Hvor er alle grønnsakene henne da ? Spiser du grønnsaker bare til middagen ?
[color=purple][/color]
Variert inntak av grønnsaker er veldig viktig på ketolysekuren.
[color=purple][/color]
Som Torkil sier i sitt svar til en annen som slet:

Ellers ser det ut som om du får i deg litt snaut med karber. Øk grønnsakene, så får du det også på plass. Og ikke vær redd for fettet !!

Dette skal du nok få til ser du !! :D

kals sa for siden:

Hei!
Synes selv også at det blir for lite grønnsaker, men synes også at antall karb. øker veldig fort med deem. Er det noen som har forslag til type grønsaker? Lurer også på om man teller karb. i feks. blomkålen rå eller kokt.

mofe sa for siden:

Gå inn på oppskrifter og se der :) Men f.eks avocado, paprika, tomat, champignon, diverse salater (unntatt isbergsalat, ingen næring i), aubergine, squash, osv osv.

Og du veier maten og måler?

Husk også på å spise nok fett! F.eks kjøpe MCT-olje på apoteket.

kals sa for siden:

Hei!
Grunnen til at jeg veier maten er jo for å finne ut hvor mange karbohydrater det blir feks. i en blomkål.:)

Georgine sa for siden:

Brokkoli, blomkål, purre, agurk, avacado, oliven, tomater, ruccola osv :) Jeg spiser mye grønnsaker av nevnte typer og selv på 15 karber var det plass til grønnsaker flere ganger daglig :)

Jeg veier og teller blomkål før jeg koker den ja :)

Charmtassen sa for siden:

Du har fått mange gode svar her! Super gjeng, dette her! :)
Jeg ville først og fremst minske på bruken av gullsalamien og baconsvor, bare sånn for å prøve "alt" mener jeg. Og så må du øke på grønnsakene som folk sier.

Lag en blandet salat med litt tomat, litt agurk, litt paprika, salat av noe slag (selvfølgelig :p) eller annet du liker (og som er lov). Da regner du selvfølgelig ikke 100 gram på alt, og kan få et veldig godt tillegg til torsken eller kyllingen din.

Ser at Mofe foreslår MCT-olje også, og det kan jeg absolutt anbefale. Når jeg er flink og husker å ta denne hver dag, så merker jeg at jeg blir fortere mett og at vekta går jevnere nedover.
Tvi-tvi videre!

kals sa for siden:

Hei!

Takk til Charmtassen og alle dere andre også som har gitt meg mange gode råd:) . Ja en supergjeng er dere!!!:)

Melania sa for siden:

:eek: :eek: Ok nå sjokkerte du meg litt Georgine :eek: . (men på en annen side overraker det meg ikke helt)

Noen er bare flinkere enn andre :rolleyes:
Ja, for hos meg veies svært lite, og i hvertfall ikke lovlige grønnsaker. Men så teller jeg heller ikke så veldig mye heller da.

Georgine sa for siden:

Kontrollfreak er jo og et annet navn på det :o

Lemen sa for siden:

Trener du noe da?

I boken så anbefaler Torkil å gå en tur på ca 30 min., (evt. en annen aktivitet) hver dag, kan være du kan prøve det også :)

(:liste: meg stille ut før noen spør om jeg trener noe :_plystre:)

Gamla sa for siden:

Det er helt sikkert greit nok siden du har din egenkomponerte diett. :)
For oss som går på ketolysekuren er det viktig å veie (hverfall den første tiden) og telle karbohydratene. Vi skal ha ca. 15 g daglig og det meste av det skal komme fra varierte grønnsaker og salater. En vanlig feil for svært mange nybegynnere er at de spiser for lite av det og bruker karbohydratene til helt andre ting. ;)

plastbox sa for siden:

Hei kals

Løsningen er såre enkel: Du må spise mer, og du må spise mer fett. Slutt med det tøvete juksebrødet og spis grønnsaker i stede. Skal du første på en ketogen diett er det vel greit å bruke "carb-kvota" på noe som faktisk gjør kroppen din godt?

Ferskenbeinet sa for siden:

Du er jammen meg flink å finne gamle tråder! ;)

Fungirl sa for siden:

Ja denne var jammen meg ekstremt gammel, håper personen som startet tråden har funnet ut løsningen sin :)

arkine sa for siden:

og hadde vært morro og høre hvordan det gikk med personen ,om hun klarte og gå ned i vekt

Karissima sa for siden:

:lol:

Fungirl sa for siden:

Denne personen har ikke vært pålogget siden 2007 en eller annen gang så svar tippper jeg at vi ikke får dessverre.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.