< Tilbake til oversikten

Index sin status

#1

index sa for siden:

Tenkte jeg skulle dele noen tanker om min lavkarbostatus. Både som inspirasjon til meg selv og andre. Jeg nærmer med 10 år på lavkarbo nå, og har gode erfaringer med dette kostholdet. Da jeg begynte på min "moderate" lavkarbo gikk jeg ned noen og tredve kilo på halvannet år ca, og merket stor forskjell på energinivå og helse generelt. Jeg har derfor holdt på dette kostholdet siden, men med tiden blitt litt slappere med hva jeg tillater meg av utskeielser. Så det ble av og til litt 70% sjokolade, peanøtter, lavkarbobrød etc. Dette gikk jo for så vidt greit, men statistikken viser 2-3 kg opp i året. Det siste året faktisk 5-6 kg. Så i sommer bestemte jeg meg for at nå er det på tide å stramme inn litt igjen.

De siste 5 ukene har jeg kuttet godt ned på disse tingene, og resultatet er så langt 3,9kg i minus. Uten å verken ha redusert mengde mat eller telt en eneste kalori. Med tanke på hvor sent jeg har pleid å gå ned i vekt før er dette helt topp. Det skal bli spennende å se fremover, om vekttapet fortsetter eller om det må flere grep til. Men erfaringen fra tidligere tyder på at dette regulerer seg helt selv, så lenge jeg spiser de rette tingene tar kroppen seg av mengder ut fra behov.

Så da får vi se hva høsten bringer:).


#2

kamp sa for siden:

Fort gjort at litt blir til mye men bedre å ta grep før det blir for gale igjen

Lykke til videre!


#3

Newstart sa for siden:

Masse lykke til. :goodluck:


#4

index sa for siden:

Takk for det. Det går bra dette her. Rart å se hvor små grep som skal til for at ting skal endre seg:D


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.