< Tilbake til oversikten

Hva er din favorittmat for tiden?

Summer sa for siden:

[LEFT]Jeg er veldig hektet på spagetti bolognese.

Kjører kalkunkjøtt i kjøkkenmaskin til kjøttdeig.
Steker løk og gulrot i ghee (smør for dem som kan bruke det), og tilsetter kjøttdeigen etter en stund og har oregano på.
Når kjøttdeigen er stekt hakker jeg noen tomater og har oppi og har ketshup på (det må til for smaken), og litt urtesalt og litt buljong. :)

Så har man litt av den pasta og sånn som man kan bruke (etter filosofi) til dersom man vil, eller, så strør man finrevet ost på toppen og kansje en salat til.

Vel becomme! :)
[/LEFT]

nalana sa for siden:

Jeg har spist mye kald tapas-inspiret mat i sommer. Det er så praktisk og deilig å slippe å stå ved grytene i varmen. Det kan f.eks. være en tallerken med:

noen skiver brie, noen sukkererter, litt baconcrisp, tørket tomat, spekepølseskiver, 1 skje peanøttsmør, eller hva som helst jeg måtte ha i hus som man kan legge i grupper på en tallerken

Nå er det ikke så ille hett lenger og min tidligere favoritt: lavkarb-taco er tilbake for fullt. Har nettopp spist det faktisk:D

Anne sa for siden:

Reker!:p og et lite glass hvitvin:p

Dorothy sa for siden:

Jeg liker godt salat med fetaost og annet tilbehør om sommeren. Ellers har det gått en del i grillet indrefilét av svin med creme fraîche på.

Mila sa for siden:

Går mye i masse krydra kyllingfille (sterkt og godt) å masse salat her nå. Kjempegodt!

mofe sa for siden:

Hva krydrer du med, Mila?

Nå er det forøvrig snart fårikålsesong! Hååååh! Da blir det... fårikål da!

Iset sa for siden:

Jeg elsker tapas!! Marinert hvitløk, fetaost, brie og annen snadder ost, krydrede kjøttboller, krydrede kikerter, oliven (til mann og barn), forskjellige deilige kalde sauser osv. :sikle:

Amelie sa for siden:

(selv)marinerte lammekoteletter og reker

Og smoothies i ulike varianter

Mila sa for siden:

Ehhm.. vet ikke? Mamma som krydrer igrunn, men tror det er noe grillkrydder og kanskje litt chillikrydder :)

Melania sa for siden:

Frokostpannekaker med creme fraiche, kanel og splenda.
Raskt og enkelt, typisk frokost eller middag/kvelds når jeg har jobbet overtid.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.