< Tilbake til oversikten

Spørsmål vedr. Fruktose og Natreen

#1

Nooria sa for siden:

Hvorfor nevner ingen her fruktose? Hva er det jeg har gått glipp av? Jeg bruker fruktose og Agavesirup. Er ikke det bra?

Er Natreen et kunstig eller naturlig søtningsmiddel? Hvis det er naturlig er jeg interessert! Hvor kjøper jeg det i så fall?


#2

Iset sa for siden:

De som går på Lindberg kan bruke fruktose. På Atkins er fruktose forbudt, iallefall i de første par fasene.
Natreen er et kjemisk søtningsstoff desverre, men du kan kjøpe Stevia i pulverform (flytende kan ha en bismak) i helsekosten. Det er helt naturlig. :)


#3

Maz sa for siden:

Må ikke glemme av Splenda Iset. Kommer vel til Norge også snart, eller? Ble det ikke nylig godkjent i EU:

Også på Lindberg så bør du begrense fruktosebruken noe. Mye fruktose kan påvirke magen. Det er mye karbohydrater i fruktose (Atkinser teller det) men det er trege karbohydrater.


#4

Iset sa for siden:

Ja selvsagt, Takk for påminnelsen Maz. :)

Jeg har splenda i skapet, men har ikke brukt så mye av det, er litt "redd" for den siden man må bestille helt fra England eller USA. :/

Heldigvis kommer det til Norge snart. :)


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.