< Tilbake til oversikten

Naturlig vann med smak!

Iset sa for siden:

Jeg liker egentlig best vann naturell, klarer iallefall ikke å drikke disse Imsdal og Olden-flaskene med smakssatt vann. :eek:
Dessuten er det jo overhodet ikke sunne heller.

Men nå finnes det jo korallsand (Vivatap) tilsatt smaker. Den finnes i sitron, bringebær, appelsin, og selvfølgelig den vanlige uten smak, samt en ny for barn. De smakssatte posene smaker MYYYE og renser vannet samtidig som de tilfører nyttige mineraler. Smaken er fra naturlige kilder, og de inneholder ikke søtstoffer.

Jeg har brukt den naturelle i flere år, for vannet vårt smaker vondt og ser grumsete ut. Med en slik pose i en flaske med vann tar det bare noen minutter, så er vannet HELT klart og smaker friskt og godt.

Datteren min elsker den med bringebær og drikker mye mer vann nå enn hun gjorde før. Jeg merker også at jeg er klarere i hodet når jeg drikker korallvann enn ellers.

Bare et tips. :D

Her er mer info:

www.vivatap.no/

Summer sa for siden:

Takk for påminnelsen. :)

themonk sa for siden:

Nei, æsj, vivatap med smak er jo helt pyton! :p Er tilsatt noe sukker også, selv om det ikke kan være mye. Da foretrekker jeg heller økologisk sitronsaft fra helios. Tror den ikkeholder 3% carbs. Ålreit å lage sitronvann med. Der har du naturlig vann med smak der... :D

Iset sa for siden:

Er det tilsatt sukker??

themonk sa for siden:

Ja, dextrose mener jeg det var tilsatt. Kjøpte med sitronsmak den gangen det var nytt. Det var første og siste gang.

Iset sa for siden:

Ja, jeg liker best naturellvarianten så jeg bruker bare den. Men datteren min elsker de med smak og for å få henne til å drikke mer vann får hun dem. De er jo sunne, men om de er tilsatt sukker blir jeg jo litt mer i tvil. Jeg sender dem en mail jeg.

jeef-micro sa for siden:

Tips... man får jo kjøpt sitron, lime, ingefær osv på butikken... bare å skrelle, skjære opp og putte i vannflaska/karaffelen eller hva du har vannet i, og så har du kjempegodt og friskt vann om du ikke er så glad i "naturelt" vann, eller bare ønsker en smaksforandring... (og har man ingefær i så hjelper det mot kvalme også :) )

Iset sa for siden:

Ja det er genialt. :D

Men jeg syntes det var så greit med dette korallvannet siden det har så mange gode effekter på kroppen:

themonk sa for siden:

Det er jo bare å lese på posen. Det står innholdet der. :)

jeef-micro sa for siden:

du får veie plusser og minuser opp mot hverandre

Hege_ sa for siden:

Hvor kjøper man dette vidundermiddelet da?

Pianoman sa for siden:

Hvem sier at OLDEN med smak ikke er sunt? Å hva i såfall er usunt?

Iset sa for siden:

Vel, det er jo ikke sunt med for mye fruktose (eller aspartam som er i de andre typene), og smaken kommer vel fra kunstige kilder, eller tar jeg helt feil nå?
Korallsand er jo iallefall mye sunnere enn noe annet smakssatt vann, så da holder jeg meg til det, gir iallefall dette til datteren min fremfor andre drikker. :)

themonk sa for siden:

Jau, alle de smakssatte vannene er tilsatt ett eller annet kunstig søtningsstoff, eller sukker. Vann på flaske er generelt sett ikke så veldig sunt. Det er fullstendig dødt... nesten som å drikke destillert vann. Da er det faktisk sunnere å drikke vann fra springen.

Iset sa for siden:

Ja, jeg leste nettopp i Mat og Helse (eller var det Life-magasinet?) at en skole hadde fått en vannautomat som var koblet direkte til en vannledning slik at de hele tiden fikk FERSKT vann, ikke dødt vann som rektoren kalte det.

Fjonken sa for siden:

Ønsker meg kjøleskap med vannkjøler og isbitmaskin jeg.. Kanskje Solaskvipet blir litt bedre på smak da:D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.