< Tilbake til oversikten

Light brus?

Elink sa for siden:

Er det "lov"? evt hvilke!!?:confused:

Grethe sa for siden:

Hei.
Nå skriver ikke du hvilken filosofi du bruker, men for meg fungerer det med lightbrus som cola light eller pepsi max. Men hvis du leser her inne så er det mange som reagerer på de kunstige søtningstoffene så det beste rådet jeg kan gi deg er rett og slett å prøve deg fram. Stopper vektnedgangen så kan det nok være lurt å kutte ut kunstig søtningstoffer og se om det hjelper. Lykke til!

Melania sa for siden:

Det beste er jo å klare seg uten..:rolleyes: Men det er jo ikke alltid like lett. Selv skal jeg holde meg unna alle brus som ikke er søtet med splenda. Så vidt jeg vet er det bare Cola light i norge som er det.

Ellers så er jo et tips saft ekstra utvannet... da blir jo andelen kunstig søtstoff kraftig redusert.

auroraborealis sa for siden:

Enkelte typer lighbrus inneholder saft fra frukter og inneholder dermed litt karbohydrater, mens f.eks cola light inneholder ikke fruktsaft og er dermed helt fri for karbohydrater...

jeef-micro sa for siden:

det er mange som reagerer på søtningsstoffet også, og ikke bare fruksaften

auroraborealis sa for siden:

Jeg vil likevel tro at brus uten fruktsaft er bedre fordi lightbrus med fruktsaft (appelsinbrus ol.) inneholder både søtningsstoff OG litt karbohydrater.

Lightbrus med fruktsaft kan inneholde mellom 0,5 og 1g karbo pr dl.
Hvis man drikker 1 liter lighbrus med fruktsaft så kan man dermed få i seg opptil 10g karbo alt etter type brus.

Engmar sa for siden:

Jeg drakk masse pepsi max og cola light. Det fungerte kjempebra. Vet ikke hva jeg skulle gjort uten. Ofte får man "lyst på noe", og for min del glimrende å ha brusen å ty til :)

Lemen sa for siden:

Den lokale brusprodusenten her i området, Brænne Mineralvatn, har faktisk begynt å produsere brus med Sucralose som søtning. Har pærebrus, luks, ananas, sitron og bringebær/rabarbra (Også lurer eg på om dei har sjampanje også...)

:D

Gamla sa for siden:

Istedet for light brus kan jeg bare anbefale de nye Farrisproduktene, -Farris Pluss. De er kjempegode, men er kunstig søtet [søtet med acesulfam K (E950), aspartam (E951) og inneholder en fenylaminkilde] Inneholder 0 g Kh pr 100 ml.
Selvsagt vil jeg helst anbefale vann eller ren farris, men en gang iblandt er det jo godt med litt annet!:)

Iset sa for siden:

Farris Pluss er helt nydelige. For ikke å snakke om den irske farrisen med jordbærsmak jeg kjøpte på Ultra nylig! :sikle:

paprika sa for siden:

Du må nesten bare prøve deg frem. Jeg har drukket en god del pepsi max og cola light, og har ikke hatt problemer. Dersom du ikke går ned i vekt, kan light brus dog være årsaken.

Summer sa for siden:

Lov og lov. Spørsmålet er jo hva du er ute etter. Heslemessig eller vektmessig. Jeg vil ikke anbefale noen helsemessig å drikke brus med kunstig søtstoff, men dersom en bare ser på det vektmessige, så er det visst sånn at noen kan drikke og fortsatt gå ned i vekt, mens andre ikke.

Jeg anbefaler å drikke Farris bris med smak.

Alt er en vanesak. :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.