< Tilbake til oversikten

Jeg har fått gule stafylikokker.

#1

Iset sa for siden:

Husker dere 3 grads- brannsårene mine og det væskende, verkende såret jeg er så plaget med?
Joda, legen ringte i kveld (han pleier aldri å ringe personlig hjem til folk). Jeg ble litt nervøs da jeg så nummeret (har nummervisning).
Han sa han hadde fått dyrkningsprøven de tok av såret forrige uke (helvete det var vondt, de gned en bomullspinne hardt inni det betente såret, og rev bort skorper og hud, FØDSELEN var 150 ganger bedre!!) og at det var fullt av gule stafylikokker i det....
Så jeg måtte over på antibiotika snarest.
Skal hente resepten i morgen.

Er litt irritert over at jeg ikke har fått antibiotika før, har gått med dette såret i 4 uker nå snart, og har ikke kunnet gå 5 meter uten smerte-anfall omtrent.

Har gått glipp av Nybaktmamma-treff og ALT. synssyndpåsegselv

:sur:


#2

HP sa for siden:

Det er ikke no særlig nei... :klem:

Men det er bare å ta opp kampen! :jegvant:

De er vel ikke resistente?


#3

Iset sa for siden:

Nei det er de nok ikke. :)
Her skal det kjempes et stort slag fra i morgen den dag. Jeg er klar som aldri før!!!!

:jegvant:


#4

Nille sa for siden:

Stakkars lita ! :klem:

Håper du blir frisk snart !! Stå på !! :boxing:


#5

Fedonisten sa for siden:

IKKE morsomt å høre!

Tenker på deg - ikke det at det hjelper kanskje.... - og sende varme tanker til deg.

Og stygge, iskalde tanker til stafylokokkene!!!

:klem: fra Fedonisten


#6

Anne sa for siden:

Oioi...Jammen var det godt du kom deg til lege. :eek:

Jeg håper antibiotikaen virker raskt, så du blir frisk og kan komme deg litt ut:blomster:
GOD BEDRING, Iset


#7

Carbokiller sa for siden:

Stakkars lille deg. Det var ikke gode nyheter. Sender deg masse healing og håper at du fort blir kvitt styggedommen. Og en kjempstoooor klem til deg!!
klEEEEEEEEEMMMMMmm!!!!


#8

Skorpia sa for siden:

Du må ha riktig god bedring.

Husker eldstejenta mi fikk sykhusbakterier da hun lå på barneavdelingen på sykehuset som nyfødt,men det var utslett og hun ble vasket med en antibiotisk greie og det gikk fort over.

Trodde gule stafyliokokker kun var noe en fikk på skykehuset jeg??????


#9

Iset sa for siden:

Ja det trodde jeg og, og jeg fikk det også som nyfødt baby på sykehuset i 1980.
Men de har analysert prøven og det ER gule stafylikokker. Kan jeg ha fått det på legevakten?....


#10

Skorpia sa for siden:

Kanskje det??? Disse gule fyttegrisenkokkene er bakterier som oppstår av sterile forhold:) Du har vel ikke vaskemani????;)


#11

Iset sa for siden:

HAHA nei ikke i det hele tatt. (er ikke en skittengris altså hehe).

Ja da må det være legevakten. :rolleyes:


#12

HP sa for siden:

Om jeg husker dette rett; så har vi alle gule stafylikokker i halsen! ;)

Har endel erfaring med smitteregimer og andre slitsomme sykehusbakterieaffærer... :cool: (Ikke personlig, men via jobb og skole... :p )


#13

Skorpia sa for siden:

vet vi alle har masse bakterier både her og der,og tror du har nevnt at du er sykepleier (i hvert fall gått sykepleierskolen)
men disse gule kokkene er jo spesielle for sykehus og andre desinfiserte steder. Det var fullt opp om dette på 80 tallet. Husker jeg en morgen tusla ut på gangen(1982) og fikk en helvetes kjeft fordi jeg ikke hadde tatt på meg tøflene:-) Samme tid som min datter, for tidlig født fikk disse kokkene:)
Dersom vi hadde dem i halsen til en hver tid,ville mange fler vært angrepet av dette året rundt.
Vil være tilbøyelig til å si at vi har masse stafyliokokker i halsen,men ikke de gule. Men egentlig tror jeg det er streptokokker du tenker på.


#14

Nille sa for siden:

Fra Helse Bergen:

Stafylokokker er visst en samlingsbetegnelse på flere typer infeksjoner. Har hørt om hvite og gule, - disse "kokkene" forårsaker mange typer betendelser. Brystbetendelse, calmydia, ørebetendelse....... sier Lommelegen....

Uansett, håper du blir frisk snart vennen ! :klem:


#15

HP sa for siden:

Takk Nille! Altså: 1 av 4 har Gule stafylokokker i halsen! :eek:

Alle bakterier finnes naturlig i kroppene våre... Det er derfor vi holder oss friske... :p

De vi finner på sykehus og andre desinfiserte steder - og i mennesker som har tatt gjentatte antibiotikakurere, mer eller mindre nødvendige :rolleyes: - er antibiotika resistente bakterier... Finnes resistente og ikke resistente Gule også... Som alle andre... :rolleyes:

Årsaken til at vi blir syke av disse naturlige bakteriene er uballanse i immunsystemet... (Og at vi på en eller annen måte flytter bakterien fra der den hører hjemme - f.eks. fra halsen til åpne sår)

Og som vi alle vet: Immunsystemet styrkes av Lavkarbokost! :D


#16

Iset sa for siden:

Jeg HATER å gå på antibiotika. Men passer selvsagt på å få i meg sterke melkesyrebakterier etter kuren. Skulle helst hatt replete, men den koster skjorta... :(


#17

Skorpia sa for siden:

Ble mye klokere nå,men grunnen til at jeg ragerte akkurat på de gule:-) var pga all ståheien om sykhusbakterier på 80 tallet.

Det var så mye rart akkurat rundt meg den tida,for det var snakk om barnedødeligheten i norge lå på topp i europa akkurat da. Enden på visa var at jeg ble passa på som en smed ,fordi de trodde fosteret ikke vokste. Lå innlagt med fødsel 1 måned tils. De tok akkutt keisersnitt på en lørdag ,og så viser det seg at dattern min hadde normalvekt etter å ha gått 3 uker før normalfødsel. 2562 gram tre uker før tida. Jeg levde som en konge på sykehuset den tida,etter den flausa de hadde tatt. Ville antakelig gått 3 uker over tiDA OG DA VILLE HUN NÆRMA SEG 4 KILO. Nr.2 derimot fikk jeg beskjed om kom til å bli over 4 kilo. Gikk 15 dager over tida. Masse fødsler de dagene gjorde at jeg ble overlattt til meg selvat vannet var gått.
Etter noe drøpp og akkutt situasjon rett til op ble min datter nr to født med mye om og men og masse blodtap,fordi hun lå i ansiksstilling etter tidligere å ha ligget på tvers. De sleit den gangen med å få meg til å føde på vanlig måte:-) ,men det hjelper lite når jeg ikke fikk veer.
Altså,jeg har ikke spesielle gode følelser overfor sykehus og fødsler.
To keisersnitt har jeg hatt,og det føles helt ok.
Men verre er det med overlegene på respektive sykehus den gang.
To skikkelige drittsekker,kanskje den ene kan være unnskyldt i og med at han døde av Alzheimer få år etter?

Burde egentlig ikke poste denne her i det hele tatt,men det er så godt å få en skikkelig utblåsning av og til. Men som sagt jeg har et sårt punkt akkurat der.


#18

Iset sa for siden:

Uff dette var leit å lese, Skorpia. Synd du skulle oppleve slike omstendigheter rundt det som ellers er en så lykkelig begivenhet.. :(
Jeg opplevde helt motsatt, fikk kjempeoppfølging på sykehuset. Lå innlagt i 2 uker før de satte fødselen igang SEKS uker før tiden, i uke 34+3.

Hun var pinadø 2825 gram, det er ganske stort til å være halvannen mndr før tiden. Hadde en flott fødsel (1 time og 46 minutter, veldig intenst men helt etter boka) og en flott tid på sykehuset, både før og etter fødsel.

Er glad jeg slapp slik behandling du fikk, og slike leger. De legene jeg hadde var kjempeflotte!
Men det er vel litt forskjell på nå og 80 tallet også, heldigvis. Så dine døtre slipper nok å oppleve noe slikt. :)

Ja ikke sant det føles godt å få det ned på papiret slik? Skriv i vei du! :)


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.