< Tilbake til oversikten

Epilepsi

jeef-micro sa for siden:

Sitter her og ser tvnorge, og der er det en film om lille robbie som har fått epilepsi, og mor har lest om ketogen diett som behandling av dette... de leser en bok om det av en dr Livingstone, vet ikke om det er en fiktiv dr, men ganske interresant teori da...

noen som vet om dette er forsket på?

Nille sa for siden:

Ja, det stemmer det. Ketogene dietter blir brukt som del av behandlingen for barneepilepsi. Ketose ser ut til å minske anfall. De bruker også MCT-olje ! Har en venninde som har hatt datteren til behandling på Statens senter for Epilepsi. Der har de brukte det. Finnes masse info om dette på nettet bl.a.:

Se her: www.frambu.no/modules/module_123/proxy.asp?D=2&I=12919&C=35

www.udoerasmus.com/articles/abstracts/9_epilepsy.htm

www.sbu.se/Filer/Content0/publikationer/3/Ketogen.pdf

Georgine sa for siden:

Jeg mener å ha lest at de bruker ketogen diett på barn helt ned mot 1 års alder ved epilepsi... Men husker ikke hvor jeg leste det.. :confused: :confused:

jeef-micro sa for siden:

Så utrolig bra da :) Jeg satt og så denne filmen, og tenkta at om dette stemte så måtte det jo være utrolig bra :D viser jo bare at lavkarbo fungerer mot mye da :)
[font=Comic Sans MS][/font]
tusen takk Nille du er en knupp! du vet jo noe om alt du

Gamla sa for siden:

Jeg så også denne utrolig flotte filmen som var bygget på en sann historie.
Ganske intressant å lese rollelisten etterpå. Mange av skuespillerne (amatører?) hadde selv blitt behandlet med ketogen diett og blitt anfallsfrie!:)

jeef-micro sa for siden:

ja jeg så det... kjempebra at det virker på ordentlig da :D

BiggestLooser sa for siden:

Du kan google begrepet "ketogenic diett". Nesten alt som kommer opp handler om bruken og ketolyse som behandling for barne epilepsi. Jeg fant faktisk flere oppskrifter og tips. Jeg googlet som ledd i min søken om mer kunnskap om ketolyse og var overrasket over dette med epilepsi.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.