Aadna sa for siden:
Heisann!
har bare spist egg, skinke, bacon, kinakål, agurk, laks, sopp, reker og avakado de siste dagene men når jeg trener skikkelig hart så føler jeg meg svimmel :S
noen som veit om det er bra og gå på atkins og trene hardt?
Aadna sa for siden:
Heisann!
har bare spist egg, skinke, bacon, kinakål, agurk, laks, sopp, reker og avakado de siste dagene men når jeg trener skikkelig hart så føler jeg meg svimmel :S
noen som veit om det er bra og gå på atkins og trene hardt?
janmesi sa for siden:
Anbefales ikke på begynnelsen av atkins, kjør på med litt karber før trening - men hold dagsinntaket under 80 g/dag!
Melania sa for siden:
Jeg må øke antall karbohydrater i forhold til "korrekt" Atkins induksjon og Ketolysekurer. Jeg kjenner det skikkelig fort på kroppen når jeg får for lite karbohydrater - spesielt nå som jeg nærmer meg match vekt.
Jeg øker antall karboer ved hjelp av grønnsaker, bær, nøtter, fiberrik eller atkinsfrokostblanding (når jeg ikke har nille uker sånn som nå).
Jeg skal være ærlig og si at jeg ikke fin teller karbo i det daglige, jeg spiser stort sett det meste uten om ris, pasta, poteter, mel, sukker og slikt - siden jeg ikke fin teller karbohydrater lar jeg meg ikke affektere av at det er litt karbo i sauser ol.
Alle har forskjellig kropper og reaksjoner på kosthold, jeg merker at jeg blir mer og mer dårlig av for lite karbo jo mer jeg nærmer meg mål, når det er sagt må jeg også si at jeg trener masse og hardt (kondisjon ig styrke).
Kristian sa for siden:
Når instruktøren begynner å prate med deg, da er det på tide å skru ned tempoet. :cool: Men jeg klarte alltid svare på spørsmålene hennes:cool: :cool: :cool:
Enten så må du øke litt på karbene eller så skru ned intensiteten. Anbefaler det siste.
sirimor sa for siden:
:ja:
Nille sa for siden:
Det går fint å gå på Atkins og trene hardt. Men det er avhengig av at du spiser riktig i forhold til Atkins, og det gjør du ikke. Du spiser for lite ! Kinakål og agurk er hovedsaklig vann og inneholder ikke så mye næring. Du må spise masse egg, reker, bacon og skinke for å komme opp i et akseptabelt proteinnivå.
[color=purple][/color]
Antar for lite mat er en av grunnene til at du er svimmel. I begynnende ketose er det også en bivirkning. Se på tillatte matvarelista. Se på alt du kan spise. Alle måltider skal inneholde proteiner, fett og grønnsaker. Spis MINST 3 måltider pr dag og ikke la det gå mer enn 6 våkne timer mellom hvert måltid ! Hvis det du nevner er alt du spiser, da ligger du ikke særlig høyere enn 10 karber pr dag. Du skal ha MINST 20 !!
Tror det er best å få kostholdet skikkelig på plass, og så legge opp et treningsprogram hvor du starter litt forsiktig og øker på etterhvert.
Det går flott det :)
jankph sa for siden:
Det er ikke uvanlig å føle seg svimmel når man trener hardt mens man er på Atkins (lavkarbo), har selv opplevd at makspulsen skjøt opp i 185 for ingenting da jeg gikk over til lavkarbo, og der hadde jeg aldri vært før uansett hvor hardt jeg trente, men kroppen har tilpasset seg, og nå går det helt fint, ligger på maks 165 og sjelden over det.
Det er sunt å trene, uansett kosthold, men blir du svimmel, er det et tegn på at du bør trene mindre hardt eller justere kosten litt (mengde, sammensetning, tidspunkt før trening osv.) i forhold til treningen.
jeef-micro sa for siden:
drikker du nok vann?
monkey sa for siden:
I ferien läste jag en bok av en svensk idrottsman - Jonas Colting. Han tävlar i triathlon och IronMan vilket är stenhårda sporter. Han har ett kapitel om kost och en jämförelse mellan olika dieter. Själv håller han en stenålderskost - vilket jag tolkar som en LC kost - kanske aningen fettskrämd dock. Men för honom fungerar det att tävla på denna nivå (han tog silver i TriathlonVM förra året) och äta LC kost så det gäller bara att hitta rätt nivå på proteiner/fett:p
.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.