< Tilbake til oversikten

sunt med melkesjokolade?

jeef-micro sa for siden:

Leste her i et blad, at de har testet hvor sunn melkesjokolade egentlig er, og de har funnet ut at den har en veldig bra innvirkning på hjernen...

Melkesjokolade bedrer aktiviteten i hjernen, ved å gi en merkbartbedre verbal og visuell hukommelse. De hadde testet dette mot mørk sjokolade, som ikke ga de samme resultatene. Begge typer sjokolade (melk og mørk) forbedret reaksjonstiden hos testpersonene som forøvrig hadde fått 85 gr enten mørk sjokolade eller melkesjokolade...

men om det er sukret eller selve sjokoladen som forbedret resultatene, det sto det ingenting om... Eller hvor lenge etter sjokoladeinntaket testen var gjort (sikkert før blodsukkerfallet?)

jankph sa for siden:

Og ikke stod det vel hva personene hadde spist før de fikk sjokoladen eller hvor lenge siden eller hva slags merke sjokolade det var. Jeg for min del tror det var sukkeret som gjorde utslaget her.

jeef-micro sa for siden:

Var den teorien jeg også hadde...

det sto ikke hva de hadde spist først, ikke hvor lenge etter sjokoladespisingen de hadde blitt testet, eller hvor lenge "effekten" av sjokoladen varte

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.