...er det da Lindberg og/eller Atkins fase 4 som er anbefalt?
Jeg har gått bort fra helt LK, over til mer lav GI....dvs jeg spiser ikke mye karbohydrater likevel.....den største endringen er frukt, enda mere bær, samt noe grove knekkebrød (1-2 Kavli`s 5korn knekkebrød).
Hvor bør man ligge, karb-mengdemessig? Vet det varierer når man er i ketose, men sånn ellers, for å bare være klok mtp insulinresistens/sakte vektreduksjon/stabilisering...?
Og så er jeg i villrede, angående fett kontra karber...vet man bør minske fettet, når man øker karbene...men jeg spiser jo lite/nix mat med høy GI. Betyr det noe da?:confused:
Dette er ett relevant spørsmål for meg også siden jeg snart tar steget over i Atkins vedvarende/Fedon. Sist jeg traff Georgine hadde hun boken Atkins (vedvarende) med seg og der var det masse forslag til måltider.
Kanskje noen andre som har mer peil kan svare oss?
Atkins vedlikehold og Lindberg er helt likt, og om det er noen forskjell er den veeeeeelig liten, så liten at kun Lindberg sjøl gidder å presisere det :p Det geniale med Atkins vedlikehold er at du ikke bryter noen "regler" ved å spise 100% Lindberg. Vedlikehold er hva du selv gjør det til, hva din kropp liker og tåler...
[color=#800080][/color]
Dessverre er Atkins for Livet ikke noen god bok. Den er ikke god i originalutgave på engelsk heller, - og oversetteren har klart å gjøre den enda dårligere. Men det er jo en del gode poeng og oppskrifter der da.....
Så da gjelder det å kjøpe begge bøkene :)
Har ikke Fedon en egen oppskriftsbok også? Jeg trenger veldig litt meny inspirasjon, hvis ikke tenderer jeg til å spise det samme hele tiden.
Fedons "slank med kost i balanse" og "naturlig slank" (kokebok) har masse gode forslag til menyer og hva men bør spise, samt GI-lister :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.