< Tilbake til oversikten

Lindt 99%

burberry sa for siden:

På ferie i Italia tidligere i går kom jeg over Lindt sjokolade med 99% kakao. Har spart og spart på de to platene jeg kjøpte med meg hjem men nå begynner de å gå mot slutten. Noen som vet om den finnes i Norge? Har ikke sett den på verken Life eller Naturli'vis her i Bergen ihvertfall.

Bare digger denne sjokoladen siden en-2 ruter er nok (og rutene er mye mindre enn i 86% sjokoladen)

Nam!

jankph sa for siden:

Har ikke sett den her til lands, men har sett den på diverse flyplasser i utlandet, selv om prisene noen ganger mer minenr om extra-duty enn duty-free hehe..., men likevel, det er verdt det. Nå har jeg gått på Freia sin 86% en stund, for så å svitsje tilbake til 70%, men den blir jeg nesten litt kvalm av nå...altfør søt...

themonk sa for siden:

Æsj, denne sjokoladen smaker pyton. :p Da foretrekker jeg heller å spise freia bakekakao.

For god sjokolade kan du gå på Jacobs på Holtet, der du får (den eminente) Valrhona Apamakia 2005, til bare 36,- kr! Så billig tviler jeg på at du får denne sjokoladen selv i Frankrike. Ellers kan du få Amedei hos Assaggio di Toscana i Frognerveien. Domori hos Gutta på Haugen på St.Hanshaugen, hos Helmersen Delikatesse i Tromsø og visstnok på Conditoriet i Bergen.

Hvis du vil ha 100%-sjokolade så har i alle fall Helmersen "Domori Puro". Denne er mye mildere enn Lindt sin. Jeg tipper at de sender varer for oss som ikke holder til i Tromsø.

Iset sa for siden:

De har Lindt 99 % på Dropsen/Candygirl her i byen (Stavanger). Men det er jo et stykke fra deg da... Har de disse butikkene i Bergen? For om de ikke har det inne der så kan de iallefall importere det.

burberry sa for siden:

Har ikke sett den butikken ihvertfall, men skal høre med en av helsekostene som fører Lindt sine andre sjokolader om de kan ta inn 99% også.

Fjonken sa for siden:

99% og 100% kakao i plateform. Kan like gjerne spise bakekakao med sje da jo. :p

themonk sa for siden:

Hehe... Jaja, det er jo ikke 100% kakaopulver i sjokoladen da. :) Det er jo kakaosmør i varierende mengder også. Lindt har forholdsvis lite kakaosmør, og derfor blir den veldig bitter, omtrent som kakaopulver. Domori består av 100% kakaomasse, altså et naturlig forhold mellom "smør" og "pulver". Bonnat bruker veldig mye kakaosmør og sies å være den mildeste... dessverre har jeg ikke fått smakt 100%-sjokoladen til Bonnat, men 70% Madagascar er knalldigg.

Fjonken sa for siden:

JEg så for meg noe beskt og tørt med en lei tendens til å sette seg fast i ganen jeg..
Så det smaker altså sjokolade visst man er heldig og finner rette sorten?

Fjonken sa for siden:

På den andre siden. Kakaopulver med en klatt smør i kan vel gjøre samme nytten og er dessuten myyye billigere. Ja, altså dersom smak ikke er et kriterie.

Karin sa for siden:

99% høres litt vel voldsomt ut for meg. Jeg syns 86 % er greit nok, og 70 % er litt i søteste laget. Aner ikke hvor sånt kan finnes, men man må vel lete/spørre på velassorterte helsekostforretninger.

Ellers fikk jeg et utmerket råd på det amerikanske forumet i min start-periode: Usaltet smør, kakao og splenda. Smelt og rør, sett med teskje på plastfilm og putt i fryseren en halvtime. Det reddet meg fra min sjokoladehunger i de første månedene. Da kan man smake seg til hva som blir best - det er nok ulikt fra person til person.

Nille sa for siden:

Send meg en PM med navn og adresse, så sender jeg Lindt 99% jeg har (2 plater minus ei rad tror jeg) i posten til deg, - helt gratis. Jeg elsker mørk sjokolade, og bruker Valrhona 100% kakao til baking, Lindt 85 % til spising (klarer ikke lavere %, det blir for søtt). Prøvde med Lindt 99% men måtte kaste kaka....Den ble for bitter for meg. Jeg kjøpte 99% på Helgø Matsenter i Stavanger. Så den finnes nok i Norge. Tror bare ikke den er særlig populær......
[color=purple][/color]
[color=purple][/color]

Fjonken sa for siden:

Er det no godt a?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.