< Tilbake til oversikten

Lavkarbo pølser i Stavanger

Nille sa for siden:

Som tidligere nevnt her på forumet så lages det lavkarbo pølser i Stavanger. De er knallgode og det er Slakter A. Idsøe AS som både lager og selger pølsene. Jeg mener de fleste av dem er lavkarbo, da de inneholder mellom 90 og 95% kjøtt + fett, krydder og urter. Selv har de merket 9 av 10 pølser som "uten karbohydrat og melk".
[color=purple][/color]
Jeg har smakt de fleste av dem. De røkte syns jeg er litt salte, men det er fordi jeg ikke har helt sansen for røkte pølser/kjøtt. Min favoritt er Parma-pølsen (7) (alternativt Lørdagspølsen). Glamat pølsen (1) og Lammepølsen (8). Kan absolutt anbefales. Jeg vet ikke om de sender, for en gang jeg spør sier de ja, neste gang sier de nei. Jeg vet at Viestad i Dagbladet har skrevet i Magasinet at de sender - så det er kanskje verdt et forsøk.
[color=purple][/color]
Dere som bor i området kan bare stikke innom i Verksgaten, rett over gaten fra Magasin Blaa. Ellers selger de noen av pølsene på Ultra/Viking Stadion på Hinna.
[color=purple][/color]
Her er lista:

Iset sa for siden:

Vi er jo i byen ofte, spesielt hver lørdag, parkerer i parkeringshuset nesten rett over Idsøe, så jeg skal ta meg en tur snart. Er pølsene voldsomt dyre? På Lidl har de også pølser uten karber, eller med 1 karb per 100 gram, men de koster jo flesk!

Nille sa for siden:

Ehhh.. har igrunnen ikke spurt hva de koster jeg. Men de har mye smak og kan absolutt ikke sammenlignes med Lidl pølser. Dette er delikatesse pølser som du kan servere i "fint" selskap om du vil. De er hjemme- og håndlagde og der er nok med et par stk. pr person. Mektige fordi de inneholder så stor mengde rent kjøtt ! Men det er altså ikke hverdagspølse man serverer ungene med potetstappe til !

Fjonken sa for siden:

Du Nille, er det noen av disse pølsene som ser ut som og smaker som vanlige gode winerpølser? Det jeg savner mest ser du.. Ellers er gubben min svak for sånne litt stramme og grove tyske pølser. Noen Idsøpølser som er sånn?

Karin sa for siden:

Jeg er nesten helt sikker på at jeg må ha meg en tur til Stavanger jeg. . . Pølser og SlimLine Tonic. . . :D

Ellers er jo kylling/kalkunpølser mye lavere i karbo enn vanlige pølser, men det er jo ikke noe man kan spise for å bli mett liksom. . . Jeg tar av og til to stk med en håndfull cherrytomater som en fryktelig lettvint lunsj. Men middag - nei, dit går jeg ikke. (Dessuten blir man veldig fort sulten igjen av en sånn lunsj...)

Karin sa for siden:

Ooops: Glemte jo Nille og Iset og alle de andre da. . . De lokker jo også!!!:D:D

themonk sa for siden:

Disse pølsene er genialt gode! Har smakt dem et par ganger. Alle som bor i Stavangerområdet må løpe og kjøpe "Idsøe-pulsa". Det er ingen pølser som kan måle seg med disse.

Må vel nesten finne ut om de sender, tror jeg. :o

Siljevanilje sa for siden:

disse spiser jeg jevnlig, liker best gladmat pølsa og chorizo pølse :hungry: :sikle:

Nille sa for siden:

Nope, disse er det mye mye mer smak i. Det er spesialpølse-menyen deres. Men de har skikkelig gode wienerpølser også. De smaker mye bedre (og mer) enn f.eks. Gilde sine. Skal sjekke hvor mange karber det er i dem neste gang jeg er innom.

Og Karin, - du er alltid velkommen !! :klem:

Karin sa for siden:

Tusen takk skal du ha, Nille!!:love: Du vet aldri når jeg tar deg på ordet. . .

Nille sa for siden:

Hadde forresten Choritzo pølsene til middag i dag. Knallgode !! :sikle:

...og 0 karber ! :D

Snikende Saccosekk sa for siden:

I min søken etter wienerpølser kom jeg over denne posten. Fant du ut noe om lavkarbo wienerpølser? :-)

Tror jeg fant ut at 4 wienerpølser fra Gilde er ca 20 gram, og det er ikke så ille hvis man hopper over lompe og brød. Hmm, lavkarbolomper, finnes det?

Hvis stavangerpølsene er lavkarbo så kan det jo hende Ultra på bryn i Oslo vil ta de inn. De har vært flinke til å lytte til forslag tidligere.

themonk sa for siden:

De har dem på Gutta på Haugen på St.Hanshaugen i Oslo. Ellers er det jo ikke dumt om du får dem til å kjøpe det inn på Ultra på Bryn heller. Det virker som om de prioriterer utvalg der. :)

Nille sa for siden:

Oooooops, det har jeg helt glemt :rodme:
Om jeg rekker innom i morgen skal jeg sjekke det da.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.