< Tilbake til oversikten

Et magisk produkt ( i følge reklamen)

Begod sa for siden:

Det vill vært fint om dere leste denne artikklen og ga deres kommentarer til dette magiske produktet:

www.tech-nutrition.com/default.asp?go=art&id=94

Vurderer å kjøpe efa omega, det er sikkert vel så bra som udos choise.
Men det er vel neppe så bra som det blir påstatt i artikklen.
Prisen er rå ,syns nå jeg.

Positivt at man får i seg alt man trenger av fettsyrer i et produkt.

På generelt grunnlag så bør vi lavkarbodister være oppmernksom på forholdet mellom omega 6 og 3 fettsyrer. det er rimelig fort gjort å få i seg vel mye omega 6.

Kristian sa for siden:

Jeg ville ha sammenlignet mengdene med de forskjellige produktene, særlig EPA og GLA.
Jeg personlig har liten tro på at forholdstallene er så viktige. Det som er viktig er at en får i seg nok av alle essensielle fettsyrer.

MHM sa for siden:

Jeg synes artikkelen er svært bra skrevet. Artikkelforfatteren forklarer på en bra måte alle de positive effektene av essensielle fettsyrer, om ubalanse mellom omega-3 og omega-6 som er kjempeviktig for eikosanoidene osv. MEN DETTE ER GENERELLE EFFEKTER, IKKE SPESIELT FOR DETTE PRODUKTET! Det er en viktig forskjell der. Jeg blir ikke så overbevist om at dette produktet tilfører meg noe som jeg ikke får vha omega-3 kapsler (som også er laget av fiskeolje og ikke fiskelever) og GLA-kapsler. Doseringen er også den som jeg per i dag tar. Men jeg vil ikke si at det er noe FEIL med dette produktet - på ingen måte. Så da blir det vel et spørsmål om pris og følelser, som med mye annet på helsekostbransjen.
PS: Jeg er ikke enig i å ta CLA i tilskuddsform (pga isomerene) som jeg har skrevet om tidligere i andre tråder. Men det får bli opp til den enkelte.

Det siste avsnittet forstår jeg ikke helt: "En siste detalj er å unngå inntak av EFAomega like før eller like etter trening. Dette er fordi essensielle fettsyrer veldig lett kan brukes som energi, og som sagt tidligere må de inn i fettvevet for å den beste effekten." Mulig det er noe i det, men jeg skjønner ikke hva som menes. Jeg ville kanskje si at det var pga oksidering at man ikke burde ta rett før trening, men. Kokosfett er genialt i så måte.

Dette produktet erstatter ikke Udo's choice, da det er to forskjellige ting. :)

NK sa for siden:

Mulig de tenker på bruk i et fettforbrennings "miljø" .
Hvor du gjerne ønsker å hente energien fra lagrede ressurser som fettvev osv.

Anne sa for siden:

Det høres jo logisk ut...Takk:)

Begod sa for siden:

Ja , hele produktet er laget med tanke på fettforbrenning, men det er gjort et poeng ut av at fettsyrene må inn i fettvevet for å virke fettforbrennende og det er en påstand som jeg ikke har hørt før.

At man må innta fett for å forbrenne fett er jo en vanlig oppfatning som baserer seg på at kroppen vil spare på fettreservene hvis den ikke får nok fett kosten.

Jeg tror ikke det er for å bruke av lagretfett, da er i så tilfelle artikklen dårlig skrevet.

Får vel kontakte forfatteren for å høre hva han egentlig mener.

Anne sa for siden:

Ja...gjør det ..og fortell oss...flink gutt:D

Begod sa for siden:

Av og til er ting så enkle at jeg blir flau av å ikke ha forstått det.

Her er svaret:

De positive reaksjonene står jo alt om i artikkelen. Forbrennes de essensielle fettsyrene som energi får de jo ikke gjort jobben sin.

Børge A. Fagerli
Kundekonsulent/Personlig Trener

MHM sa for siden:

Åååå, var det det han mente! Ja-ja, vi trenger vel ikke å bli flaue Begod, for det var ikke helt enkelt formulert... :rolleyes:

Anne sa for siden:

Takk Begod for at du oppklarte dette for oss:)

Begod sa for siden:

I et annet forum ( selvsagt) spurte noen om hva umettet fett( Efaomega) hadde i en slanke diett å gjøre:

Aha, så enkelt kunne det altså skrives.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.