< Tilbake til oversikten

Mat for hudens skyld?

Aadna sa for siden:

Heisann!

skal starte en plan med mat for hudens skyld skal få så fin hud som mulig , noen tips til hva jeg må spise/trene for og få finest hud mulig? får man fin hud av og hvere vegetarianer?

Grethe sa for siden:

Min hud ble mye bedre etter at jeg begynte på ketolysekuren. Før hadde jeg litt kviser, store porer og vekselvis tørr og fet hud. Tror ikke at jeg har hatt en eneste kvise etter at jeg begynte på ketolysekuren. Til og med psoriasisien har blitt bedre, men det tror jeg er fordi jeg har det bedre psykisk.
Hva som gjør at det har blitt bedre vet jeg ikke, men jeg tror kanskje at fettet spiller en rolle.
Om du greier å få til det samme på vegetarkost aner jeg ikke, til det vet jeg altfor lite om hva dietten din inneholder.

Georgine sa for siden:

Samme erfaring her.. huden er så utrolig ren på ketolyse (etter først å ha kvittet seg med all verdens ulumskheter den første tiden på kuren)

Tar i tillegg b-vitaminer, pikasol, antidoksianter og mye c-vitamin som tillegg..

Melania sa for siden:

Jeg er blitt midlertidig mye værre i huden etter at jeg startet på Nille uke på mandag..merkbart mye værre i huden. Men det er kanskje en renselses prosess?

Fjonken sa for siden:

Min hud har blitt flott etter at jeg gikk i gang med Aktins. Det ble fortgang på det da jeg startet med mct-olje og ketolysetilskuddene og omega 3-6-9. I de to ukene i ferien da jeg gikk over til lavkalori med enkelte kaloribomber innimellom forfalt huden veldig. Ble tørr og ekkel og hudormer poppet opp. Eksemen kom tilbake for fullt. Så det du spiser avgjør hvordan huden blir ja.. ingen tvil!
Husk masse vann!

Georgine sa for siden:

Mest sannsynlig ja :) All maltitolen skal ut vettu ;)

Aadna sa for siden:

hva går ut på ketolysekuren ?

og hvor finner man , fakta om den?

Fjonken sa for siden:

Kikk innom www.ketolyse.no og kjøp boka. Ellers finner du masse om ketolysekuren inne på forumet her. Sjekk i forum for kostfilosofier.

jeef-micro sa for siden:

Avokado skal jo være bra for huden... sunt fett og masse vann...

Nille sa for siden:

Det som er bra for huden er:
[color=purple][/color]
å slutte å røyke
kutte ned på kaffe/te
kutte ut sukker
drikke mye vann
spise masse grønnsaker, urter
spise nok fett (inkl. meierismør, diverse oljer (inkl. cocosa/MCT) og i kosttilsludd som omega fettsyrer)
spise "ren" mat med så lite kunstige tilstningsstoffer som mulig
[color=#800080][/color]
Lavkarbo er med andre ord en naturlig hudforbedrer ! Men unntakk av de første par uken kanskje. Da er man i en renseprosess og all faenskapen kommer ut. (alt gjennom huden virker det som :o )
[color=purple][/color]
I tillegg har jeg funnet ut at aloe vera er et utmerket middel. Bådde utvortes som gele og innvortes som kosttilskudd. Sistnevnte finnes både flytende og som kapsler.
[color=purple][/color]
[color=purple][/color]

Fridolina sa for siden:

Jag har aldrig haft så dålig hud som nå...fått massa kviser..:eek:
skjønner dette med rense prosessen og att man kan få mere kviser første ukene... men jag har gått på ketolyse-dieten i snart 10 uker..
[color=red][/color]
ja,ja..jag får håpe det blir bedre:p

Nille sa for siden:

Da er det nok heller at du spiser mye av noe kroppen din ikke vil ha/tåler Fridolina. Jeg får kviser av kremfløte og kunstig søtstoff. Kjenner flere som får det av kunstig søtet brus som Cola Light og Pepsi Max. Men det er jo forskjellig fra person til person.

Fridolina sa for siden:

ja,det er gott muligt:)
[color=red][/color]
Fast det er ju ikke noe jag spiser nå,som jag ikke gjort førr...
jag får vel se ann litt va som skjer:)

minime sa for siden:

pepsi max får jeg bare kviser av.... men også av rømme merker jeg.....kuttet ut de to tingene og har ikke hatt kviser etter det....:)

donjuanwannabe sa for siden:

Det tror jeg har med at når kroppen får bare ren og sunn mat så reagerer den xtra mye når den får noe den ikke tåler.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.