< Tilbake til oversikten

Leddgikt

ToNo sa for siden:

Hei. Jeg er ny her, og lurer på om noen har erfaring med lav-karbo-mat og leddgikt. Har selv leddgikt, og har akkurat starta på ketolysekuren. :confused:

Nille sa for siden:

Kjenner ingen som har leddgikt som går på Ketolyse, men jeg kjenner en del som har ulike former for reumatisme (inkl. meg selv) som har blitt adskillig bedre med lavkarbo. Tror det har litt å gjøre med syrebalansen/generell balanse i kroppen + store inntak av fett og Omega 3 (selv tar jeg Pikasol - Den har også svigers fått beskejd om å spise - og hun har leddgikt).
[color=purple][/color]
[color=purple][/color]

Fjonken sa for siden:

Jeg har leddgikt og går på Atkins. Hadde stive ledd og bevegelsesbesvær da jeg slanket meg med lavkalori, men har blitt ektremt mye bedre i leddene etter noen måneder på lavkarbo. Anbefales..Noe av sukesses skyldes nok regelmessig trening og det faktum at jeg går på ketolysetilskuddene og tar omega 3-6-9 hver dag. Har aldri vært i bedre form enn etter at jeg startet med lavkarbo. Hud, hår og negler er på topp. Magen er mye mindre oppblåst og jeg har myyye, myye mer energi enn tidligere.

Grethe sa for siden:

Hei.
Jeg har også leddgikt. Jeg tar pikasol og ketolyse kosttilskuddene og har nå hatt hele sommeren uten smertestillende av noe slag. Vet ikke om det er kosten, varmen eller noe annet men merket bedringen da jeg over fra selolje til pikasol.

Distrea sa for siden:

Dytter litt på denne jeg. For denne sommeren har ikke vært noe god for min del. Har hatt sterke smerter som varer en dag eller to... så moderate smerter par dager for så nye akutte smerter igjen... sånn har det holdt på noen mnd nå... tiltross for lavkarbo kosthold :(

Eli Beate Semshaug sa for siden:

Pikasol, hva er det og hvor kan jeg få tak i det ? Kan det være bedre enn Omega 3 med krill ? Noen her inne med erfaring ?:rolleyes:

Jeg har prøvd det meste av kosttilskudd. Det som jeg følte jeg fikk mest effekt av, var Omega 3 med krill. Forøvrig er det viktig med ullundertøy for å holde på varmen, og mykheten i leddene. Når det er sagt, så er leddgikt noe dritt, og sykdommen er kjent for å være veldig varierende, dvs. gode perioder, og dårlige perioder, uansett årstid. I fjor i høstferien var jeg en uke i Spania. Det var nærmere 30 grader hele uken. Husker ikke sist jeg var så dårlig som den uken jeg var der !:(

Takk skal du ha!:) Er helt fersk her inne så jeg trenger litt hjelp fra brukerne!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.