< Tilbake til oversikten

Dag en gjennomført

eno sa for siden:

Da har jeg gjennomført dag 1. 13 karber totalt. Må si jeg har følt meg bedre, men det skulle vel bare mangle. Er småkvalm og svimmel, og har egentlig ikke så lyst på mat. Samtidig er jeg litt sulten. Kanskje ikke det lureste jeg har gjort å gå over fra GR til Ketolyse, sånn med en gang. Fra å leve fettfattig til fettete, ja, det var STOR overgang.

Bør jeg forresten blåse i å telle kalorier nå? Jeg har hatt 1500 kcal i dag. Har passet på å ha proteiner, fett og gode karber i alle måltidene.

Får man tak i ketostix på vanlige apotek?

Mvh

jankph sa for siden:

Ja, sålenge du teller karber kan du egentlig gi f... i å telle kalorier, dvs. dette er egentlig ikke helt sant, men etter en stund på lavkarbo vil du være så lite sulten at du uansett ikke klarer å overspise kalorimessig. Du kan godt ha mer enn 1500/dag, gjerne opp mot 2000. Selv ligger jeg opp mot 2500, men jeg er mann og trener mye i tillegg.

Jeg har aldri spurt, men det sies så.

Lykke til videre!
Jan.

BiggestLooser sa for siden:

Kunne du legge ut dagens meny? Det hadde vært interessant å se hva du har spist.

Fjonken sa for siden:

Ketosestiks får du på vanlig apotek, men de er dyre og de er dårlige. Kjøpt heller de du finner inne på ketolyse.no

eno sa for siden:

Ok, her kommer menyen for i går, dog ikke med mål, for jeg har dem ikke i hodet:

Frokost: 2 egg, bacon og litt salat.
Lunsj: rekesalat med rømmedressing og feta
Middag: indrefilet (på en vanlig tirsdag:eek: ) med løkoppskrift fra Ketolyseboka.
Kvelds: stangselleri med ost, port salut og brie

I tillegg smakte jeg tre strimler baconsvor og to jordbær:p .

eno sa for siden:

[quote=jankph]Ja, sålenge du teller karber kan du egentlig gi f... i å telle kalorier, quote]

Frykten for å gå opp henger nok i, og det føles utrolig merkelig å spise så fet mat når man har levd smaksløst og fettfattig over en stund. Men jeg stoler jo på kuren, så jeg kan vel la det være.

Vet man ikke skal veie seg mer enn en gang i uka, men måtte bare sjekke at jeg ikke gikk oppover, men neida, på en dag har jeg gått ned 700g. Og jeg som har brukt en uke på det, til og med to, på GR. :rolleyes:

eno sa for siden:

Glemte forresten å skrive opp soppstuing med fløte til middag. Nam nam...

• Ketolysetablettene, da;)

Fjonken sa for siden:

Du, jeg foreslår at du oppretter en journal jeg og får en av moderatorene til å flytte denne tråden over dit. For dette er jo mer som en dagbok enn som et innlegg med konkrete spørsmål.

Grethe sa for siden:

Jeg har kjøpt keto-sticks på apoteket. Kostet 99 kr og de måler to ting, ketoner og glukose i urinen. De er jo dyrere enn de man får kjøpt på ketolyse.no, men man slipper frakten . Det aller beste er nok å bestille hos Torkil samtidig som man bestiller kost tilskuddene.

Fjonken sa for siden:

Så billig du fikk dem da Grethe.. Jeg måtte punge ut hele 182 kr for 100 stiks sist jeg kjøpte dem på apotek. Må legge til at Torkil sine (ketolyse.no) er langt å foretrekke fordi de er ferskere og langt tydeligere enn de apotekkjøpte. Da jeg sammenlignet Torkil sine og apotekets sine var det stor forskjell på de. Torkil sine gav utslag der apoteket sine ikke gjorde det.

ToNo sa for siden:

Jeg kjøpte ketostix på apoteket og betalte 56,- for 50 stk... syntes det var grei pris, og de virker fint.

Fridolina sa for siden:

:ja: det gjorde jag også..

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.