< Tilbake til oversikten

Er baconcrisp bra?

Trille sa for siden:

Var på reise med jobb i dag og blei pluttseleg kjempesulten. På flyplasskiosken fann eg berre baconcrisp med lavt karboinnhold. Er det "bra" å ete baconkrisp? Nokon som veit?? Eg følger sånn nokolunde fedon-kost ...

Fjonken sa for siden:

For oss som går på ketosebaserte dietter er i allefall ekte baconsvor flotte saker. Lite karber og masse fett. Akkurat det vi skal ha. Men jeg er usikker på om det er likedan på Lindbergdiett. Spørs hvor mye karber du tar inn daglig det. Tar du inn lite til moderat er baconcrisp helt ok, men tar du inn mer enn det tror jeg karbene vil kollidere med fettet i baconcrispet.

jeef-micro sa for siden:

det som er "værst" er at det er en god del salt i baconkrisp som kan hindre vektnedgang eller få nedgangen til å stagnere pga at kroppen holder på vann

når det er sagt, så vil jeg anbefale deg å følge en filosofi helt, ikke "sånn ca" i allefall i starten

Trille sa for siden:

Takk skal dere ha. Har gått på Fedon-kurs for to år siden og der var det ikke noen snakk om baconcrisp så det er kanskje ikke helt maks, men i konklusjonen blir kanskje at i mangel på noe bedre enn et pizzastykke...

Jeg er vel rimelig "fedonist", og lært mye av å gå kurs. Hadde noen måneder på høykarbo før jeg nå er tilbake på den rette sti:)

Har forresten funne noen gode oppskrifter her, har laget frokostpannekake, gulrotkake + ostenøtemuffins. Smakte godt alt sammen

jeef-micro sa for siden:

hehe ja det er jo mye bedre enn pizza sånn karbemessig... men helst som snacks da... et lite tips er jo å ha et mellommåltid i veska :) babybeloster, nøtter el lign

Trille sa for siden:

Det med sånne småoster var ein god ide. Hadde ikkje hørt om babybeloster, men søkte og fann ut av det. Prøver å ha nøtter og litt tørka frukt med meg på jobb og slikt, men det er ikkje alltid like lett å planlegge heile tida. Nå får eg gå til innkjøp av ost også.

Skorpia sa for siden:

I følge min lege gjør det ikke så mye om det er salt bare du drikker nok væske til og det tror jeg på, jeg får kun vann i kroppen av raske karber og jeg elsker salt mat men drikker 3-4 liter væske i døgnet. Men helt klart en skal ikke overdrive noe verken salt, sukker ,melk eller gulerøtter:-)

Skorpia sa for siden:

det med gulerøttene har jeg fra avisa for mange år siden. En person drakk 4 liter gulerotjuice om dagen og døde av det,og var helt gul i huden.
En jeg gikk på skole med drakk 4 liter melk om dagen og fikk hjeteinnfark i en alder av 30:-)

jeef-micro sa for siden:

Salt binder jo væske... og overdreven saltbruk er ikke bra for kroppen...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.