eno sa for siden:
Da skal jeg igang med innkjøpene, og vi har trålet boka til Torkil. Har satt opp sikre ting som kjøtt og egg, men ønsker gjerne noen gode tips:D
Mvh
eno sa for siden:
Da skal jeg igang med innkjøpene, og vi har trålet boka til Torkil. Har satt opp sikre ting som kjøtt og egg, men ønsker gjerne noen gode tips:D
Mvh
Georgine sa for siden:
Blomkål, brokkoli, agurk, salat, purre, avacado, rømme, ost, olje, wok-grønnsaker, olivenolje, pekannøtter (godis).....
Georgine sa for siden:
paprika, fet fisk, fetaost, brie...
Iset sa for siden:
Kremfløte, tunfisk, Splenda, kremost, meierismør.
Fjonken sa for siden:
Seterrømme, rapsolje, paprika, tomater, sukkererter,kjøttpåleggspakker til mellommåltider, reker.. Krydder og sitron/lime og kokosmelk med lite karber..
Georgine sa for siden:
Soyaprotein
eno sa for siden:
Tusen takk! Så hjelpsomme dere er:D
Fjonken sa for siden:
Grønn salat og løk.. gjerne hvitløk også!
Nille sa for siden:
.... og vårløk, gressløk, selleri, egg, røkelaks, krydderurter i potter (Eva Solo sine "selv vanne potter" til urter er suverene, holder dem levende lenger). Også avocado olje om du får tak i. Kylling er et must...
Siljevanilje sa for siden:
hvor for man kjøpt disse???
Grethe sa for siden:
Jeg lurer også på hvor man får disse pottene som holder liv i urtene lenge. Jeg tar knekken på de fleste i løpet av ei uke :eek:
AnnaV sa for siden:
Du får dem iallefall på Til bords og Christiania Glassmagasin og slikt - der man får kjøkkenutstyr, liksom... Jernia.....
eno sa for siden:
Kjøpte faktisk inn en slik for bare ei uke siden. Mine urter dør også etter kort tid. Men nå gikk det så meget bedre, med denne potta fra Eva Solo. Jeg kjøpte min på Jernia.;)
Nille sa for siden:
De har dem i alle "til bords" butikkene. Du kan prøve Kilden - eller Madlatoget (der kjøpte jeg mine). de har dem også på Br. Pedersen og Mariaboden på Kvadrat. Tilbud kr. 198 pr stk. Det er verdt det !
De finnes i terracotta, hvitt og svart farge.....
[color=#800080][/color]
Grethe sa for siden:
Takk for svar :) Bor nok altfor langt fra Madlatorget , men Jernia har vi her oppe i innlandet så dette ordner seg!
TEL sa for siden:
Hindu Tacokrydder og FirstPrice Tacosaus.
Nevnte noen grønne oliven? NAM!
Fjonken sa for siden:
I følge Atkins bør man være restriktiv med inntaket av oliven. Bare så det er sagt.
eno sa for siden:
Hvorfor det, egentlig? Skjønner jo sorte oliven, men grønne???
www.matoppskrift.no/sider/karbo.asp?ID=O
TEL sa for siden:
Spiser jo ikke ubegrenset da. :)
Holder meg innenfor hva som er tillatt. Uansett er jeg ikke fanatisk på å holde meg på induksjonsnivå.
Eno: her er hva jeg finner om oliven under Atkins induksjon.
La først nå merke til at du er på Ketolysediett men siden du spør... :)
Fra: forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=419
Tillatte matvarer på Atkins Induksjon!
Matvarer med spesielle hensyn
For å ha litt ekstra variasjon, kan du spise 10 til 20 olivener per dag, en halv liten avokado, 30ml seterrømme (2ss) eller 90ml usøtet kremfløte (6ss), så vel som 2 til 3 spiseskjeer med sitron eller lime juice. Men vær oppmerksom på at disse matvarene noen ganger kan redusere vekttap hos noen personer, og kanskje må unngåes de første 2 ukene. Hvis det virker som at vekten går sakte ned, så modererer du ditt inntak av disse matvarene.
eno sa for siden:
Takk skal du ha! :)
Elisajojo sa for siden:
Masse forskjellig krydder, cocosa-olje, fiberhusk og/eller Johannesbrødkjernemel (JBK), splenda/sukrin :)
Mine standard matvarer er : Chili, hvitløk, løk, egg, avokado, bringebær, rømme, fløte, kremost, kokosmelk og kjøtt/fisk, bacon evt. majones :) Ellers så går det an å lage utrolig mye godt av bacon-crisp - jeg panener kyllingfilet med en majones-marinade og vender den i knust baconcrisp for så å grille den på rist i stekovnen - NAM! :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.