< Tilbake til oversikten

muskelkramper?

jeef-micro sa for siden:

Jeg er skikkelig plaget med kramper i musklene når jeg skal ha mensen... begynner gjerne uka før, og varer litt uti at jeg har mensen...

spesielt på baksiden av leggen (som en fotsoneterapaut en gang fortalte meg at er den muskelen som er lettest påvirket av hormoner) og i nakken...

noen som har noe forslag til hva som hjelper... jeg våkner av det om natta og ligger omtrent i bro og hyler for det er så vondt...

vet ikke om det har med PCOS'en å gjøre da men

NK sa for siden:

røv å supplemere med magnesium tillskudd + å øke veskeinntaket det vil nok hjelpe på krampene

Fjonken sa for siden:

Leggkramper.. jo takk har hatt endel av dem under mine tre svangerskap.. Det som hjalp for meg var å massere leggene godt før jeg la meg for å sove. Dessuten hjelper det å sette hælen i gulvet og tøye ut mens krampa tar deg, samt gi leggen en god omgang massasje rett etter at krampa har gitt seg. Magnesiumtilskudd har fjernet mine treningskramper. Så det vet jeg virker godt. Husk å ta magnesiumtilskuddet rett FØR du køyer.. eller rett før trening som jeg gjør.

firth sa for siden:

Ei venninne av meg var svært plaga av kramper, og sverga til å ha en flaske selters stående ved senga. Det funka utmerket som nødhjelp for henne, men jeg vet ikke om det funker for alle:)

jeef-micro sa for siden:

da er i allefall magnesium funnet frem igjen... takk for gode råd ;)

Ziggy sa for siden:

Prøv Solaray sin Magnesium Asportate, eller Torkil & Ketolysekuren sine magnesiumstabletter... har prøvd dem begge, og de fungerer utmerket. Torkil er jo en god del her inne også... så jeg hadde kanskje rpøvd hans først...

.

Nille sa for siden:

Wooooooow, Ziggy !! Bilde !!
Skjønner godt at du har problem med å bli kvitt damene ! :p

Ziggy sa for siden:

Morroklompen.....

.

Fridolina sa for siden:

:ja:

jeef-micro sa for siden:

enig med de andre :) Ziggy du er jo kjempekjekk :ja:

jeef-micro sa for siden:

og det jeg slulle si før jeg ble satt ut av Ziggy her, er at jeg har solaray's magnesium aspo... hva de nå het, så jeg tar de først...

themonk sa for siden:

Hvis du får krampe igjen kan du ta ca 7-8 magnesium asporotate med en gang. Se om det ikke gir seg ganske fort da. Kramper kan også være forårsaket av mangel på kalsium, avhengig av kroppstypen, men dette tror jeg er mindre vanlig. Du bør teste magnesium først og se om det hjelper. Hvis det er veldig ille kan du godt ta så mye som et gram en halvtime før leggetid.

jeef-micro sa for siden:

Jeg kommernok ikke til å ta mer en 2 stk av de nei... men jeg prøvde i går kveld, og det gikk bra i allefall

Iset sa for siden:

Du skal opp i vel 30.000 mg før det er snakk om forgiftning, og en tablett inneholder rundt 200 mg, så.... :lol:

Det hjelper faktisk på mens-smerter også. Magnesium virker jo krampeløsende, så før jeg ble gravid, da jeg fremdeles hadde menssmerter, tok jeg gjerne 5-6 magnesiumtabletter i slengen, og det funket like bra som Ibux. Hjelper mot spenningshodepine også. :)

jeef-micro sa for siden:

Jeg vet det er en del forskjell på anbefalt og toxisk dose Iset, men jeg velger heller å være litt forsiktig, og om 2 kapsler er nok, så sparer jeg jo litt penger på det også...

og jeg har aldri vært noe plaget av menssmerter, så det er kun for krampene

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.