Frac sa for siden:
Hei!
Jeg bikket 100kg og fant ut noe måtte gjøres. Leste tilfeldigvis boka til Atkins og ble veldig fasinert. Det gikk imot alt jeg trodde jeg viste om kosthold og kalorier. Dette måtte prøves!
Det var for over et år siden. Jeg gikk ned 15kg, men så sluttet jeg på atkins. Det var ikke så veldig bestemt.. det bare ble sånn.
Jeg passet likevell på å kutte ut så mye karbohydrater som mulig. Kostholdet mitt er uten tvil endret for resten av livet.
I kantina på jobb tok jeg ikke poteter, ris eller pasta, men spiste heller mer kjøtt og andre ting. Så.. etter en lang sommerferie på tur har jeg desverre gått opp noen kilo. Er likevell bare rund 90, så det er ikke så helt håpløst.
Likevell var det på tide å ta av de siste 10kg også.
Så mandagen som gikk satt jeg igang med fase 1 av atkins.
Stekt kjøttdeig med bacon og litt salat.. tørt..
Det var littegrann tyngre denne gangen..
Jeg husket at jeg var innom her i fjor, og tok en tur igjen nå. Og da finner jeg herlige oppskrifter på blomkålmos og mye annet :) heeelt genialt :)
Blomkålmos er bare helt utrolig!
Gleder meg til å prøve blomkålris også :)
Så tusen takk til alle her! det er så bra å få litt motivasjon når man ikke er helt på sporet ;)
Btw; The Low-Carb Gourmet og Busy People's Low-Carb Cookbook er på vei i posten. :)
Så den første var nevnt her endel ganger.. så jeg måtte bare ha den.. den andre boka ble bare med på kjøpet (er litt sånn på amazon.com, omtrent som å gå og handle uten handlelapp :) )
Sist kjøpte jeg endel fra spisdegslank.no. De var ganske ok, men det er små porsjoner og de bruker desverre sukker (veldig lite seff) i mange av rettene (mener iallefall det stod sukker på undersia av flere av de.
Det er litt dumt.. Men ser de har lagt om stilen litt, så det kan tenkes at de ikke er sånn nå. Noen som har testa de i det siste?
Det var jo kjekt å ha noe sånt i fryseren når man ikke orket å lage noe.
Men uansett! Takk for hjelpa alle! Nå er jeg gira igjen! :D