< Tilbake til oversikten

Cofecta gele??

Snøhvit sa for siden:

Hei på dere alle sammen:) jeg leste her i en tråd,var Georgines,husker ikke helt.. om Confecta gele...den skal smake bedre enn Heistad sin...hvor finner jeg den da?var på rema,rimi,meny kiwi...finnes ikke:confused: kanskje helsekost:rolleyes:

Georgine sa for siden:

Jeg handler disse på Rema :)

Snøhvit sa for siden:

Det var rart...på rema så jeg bare gele pulver fra Freie og de inneholder sukker vel....:blinke:

Georgine sa for siden:

Den må du ikke bruke nei...

Karin sa for siden:

Min Rema har også bare vanlig sukkerholdig gele. Og det er en av de skikkelig DIGRE remaene.

Jeg kjøper Heistad-gele på OBS eller Mega. Butikken der mannen og datteren jobber, har tre ganger (minst) så mange vareslag som Rema, men jeg har likevel ikke sett Confecta gele der.

Men søren som jeg bunkret gele i London i vinterferien. . . Asda!!! Har hauger i skapet. Og de er til 1/2 l vann, ikke 750 ml som Heistad-geleen - for det kan bli litt mye. Og så mange smaker da! Jeg slenger noen bær oppi jeg. . . Og Sans vaniljekesam, sånn ca en ss, til. . .

Snøhvit sa for siden:

Ja jeg har sett heistad gele i flere butikker,men Georgine sa at confecta gele smakte bedre og fikk lyst til å prøve...vi skal til danmark kanskje finner der flere ting....noen tips?????:)

Fjonken sa for siden:

Hvorfor dure Norges land rundt i jakt på gele, når du med letthet kan lage den selv. Usukret saft og funsaft er fine utgangspunkt for gele..

jeef-micro sa for siden:

jeg har også kjøpt confecta men har kjøpt det på ultra...

har lagd av fun-saft også, og den har blitt kjempenammis :)

men confecta sin har aspartam som søtningsstoff, og det er i allefall uffa for magen min...

spiser helst bær til dessert jeg da

Enrica sa for siden:

Heistad sin (bringebær) smaker helt klart bedre enn confecta!

(men det er bare min mening) :rolleyes:

nalana sa for siden:

Jeg har sånn halvveis lovet minn sønn å lage ostekake i dag. Noen som kan fortelle hvordan de lager gele av light-saft. Hvor mange plater gelatin, hvordan blander dere saften, og hvilken synes dere er best for eksempel?
Skal se om jeg får tak i sukkerfri gele i dag, men gidder ikke sjekke flere enn den butikken jeg skal handle i, så det hadde vært veldig fint å finne oppskrift her når jeg kommer tilbake.
En ting til, og det gjelder bunnen. Hva kan man bruke for å få minst mulig karber i den også. Har lyst å lage den typen som ikke behøver å stekes.

nalana sa for siden:

Kjempefint!
Nå rakk jeg ikke å bruke denne i dag, men skal prøve neste gang. Ikke for å være vrang; men hva betyr sterk saft + vann. Er det litt vann i den sterke saften også, eller er det ren konsentrert saft fra flasken + 2,5 dl vann som menes:confused:

Brukte heistad bringebær i dag jeg. Det var det eneste jeg fant, som har vært anbefalt smaksmessig her inne.

nalana sa for siden:

Slik ble resultatet. Har brukt en av Isets oppskrifter til selve ostemassen, bare byttet ut limegele med bringebær. Bunnen er fra denne Lime-ostekaka til Nille, med bare mandelmel, smør og litt søtstoff. Har også litt frossen frukt inni massen, uten at det er spesielt å anbefale. Hvis jeg gjør det igjen, så vil jeg bruke frisk frukt eller frosne bringebær. (Aldri kiwi, da vil ikke geleen stivne av en eller annen grunn:confused: )

Blitzen har visst ikke virket på bildet av den hele kaka, men det får bare være.

Fjonken sa for siden:

Hååå, hvorfor gikk jeg inn i denne tråden..? Ostekake er Ææææææsj-a-bæsj!! ( Uttales med modige tårer i øyekroken )Fytti katta hvor vondt sånt smaker på Nillekur..

Kaka di så dritlekk... eh.. fy ut..!

Snøhvit sa for siden:

[quote=nalana]Slik ble resultatet. Har brukt en av Isets oppskrifter til selve ostemassen, bare byttet ut limegele med bringebær. Bunnen er fra denne Lime-ostekaka til Nille, med bare mandelmel, smør og litt søtstoff. Har også litt frossen frukt inni massen, uten at det er spesielt å anbefale. Hvis jeg gjør det igjen, så vil jeg bruke frisk frukt eller frosne bringebær. (Aldri kiwi, da vil ikke geleen stivne av en eller annen grunn:confused: )

Blitzen har visst ikke virket på bildet av den hele kaka, men det får bare være.[/quote]
Så flink du er Nalana:) Denne kaka ser nyyyydelig ut:wacko:

nalana sa for siden:

Skal bake ostekake igjen i dag jeg, men denne gangen vil jeg bruke fun light. Er det ikke noen som kan gi meg en ordentlig forklaring på blandingsforholdet konsentrert saft/vann. Alle steder på forumet hvor dette er snakket om, så er det bare omtrentlige mål. Har liksom ikke lyst til å bare gjette heller:confused:

Nett sa for siden:

Jeg har prøvd meg litt frem og her er den jeg syns er best:

6 gelatinplater+1 dl kokende vann+2 dl fun light saft (jeg bruker bringebær)

I tillegg er det.
1 box mager kesam
1 box philadelfia light
1 box krmfløte

Til gele-lokk bruker jeg: 5 gelatinplater+ 1 dl kokende vann+ ca 1,5 dl fun light ev. litt mer/ funlight+friske bær (jeg pleier å ta en god neve frossene bringebær, tine de litt, stavmikser og oppi med saft til det tilsvarer ca. 2 dl. bland dette sammen med gelatin/vann - veldig godt)

Lykke til med kaka:)

nalana sa for siden:

Oy sann, da blir min gele kanskje litt mild på smak. Jeg hadde ikke tid til å vente lenger, så jeg tok en sjanse på denne blandingen: (Denne blandingen er både til massen og lokket ca 50/50)

14 gelatinplater i 2 dl kokende vann, 1 dl kaldt vann og 2 dl funlight konsentrert. Ser veldig lekker ut, har akkurat helt ut over geleen nå. Får bare håpe det blir nok smak. Jeg tenkte at 2 deler saft og 3 deler vann til sammen måtte bli sterkt nok, siden forholdet til drikkesaft er 1/10:confused:
Bilde kommer senere:p ;)

(Ja da, den ble ganske vakker og jeg er ganske stolt:D:o )

Tusen takk for hjelpen forresten:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.