Skal antakelig (ikke bestilt ennå) på to ukers ferie til Hammamet, Tunisia, i september/oktober. Vi er to par som drar. Gutta skal nok dykke en del, så da må vel vi damene shoppe..? Dette er et muslimsk land og jeg er litt usikker på kulturforskjellene. Er det et ok land å dra på ferie til, eller bør vi bruke tusenlappene et annet sted?
Har vært i Hammamet flere ganger. Vakker by, med flotte hoteller. Vil gjøre deg obs. på at flere av hotellene serverer buffet med ALT!!! (inkl. "bøtter med vin" - om man ønsker) I fjor kostet dette ca 80,- pro pers. Man behøver IKKE bo på et slikt hotel, det er bare å kjøpe billett
Anbefaler på det varmeste 2 dagers-turen ned til Sahara......Men så var Inger, en svensk, godt voksen guide (StarTour) et unikum!
Kartago, straks utenfor Tunisia er også MEGET vakker, og verdt et besøk.
Tunis er et fascinerende land, som jeg svært gjerne besøker igjen og igjen.
Kan virke litt forvirrende og dels plagsomt med alle som skal "hjelpe deg"
Vær bestemt avvisende - OG om dere går på marked, så oppbevar verdier kun i magebelte. Der operer " kirurgiske kunstnere" på ryggsekkene til turister.
Ellers er det sunt folkevett som gjelder...Man går ikke inn på en fin restaurant, iført ørliten shorts i Norge, ei heller i Tunis. I arabiske land har jeg gjerne med meg et lang strikk-skjørt og et sjal i bagen. Da har jeg aldri blitt stoppet for "ærekrenkelse" Men dette er helst i tilfeller hvor jeg går innom en moske, eller et museum som finnes i alle de hellige, muslimske byene.
Ellers er de meget trivelige mennesker, tuniserne. God tur!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.