< Tilbake til oversikten

hodepine av for lite karber?

Siljevanilje sa for siden:

jeg har fått migrene nå, og har kun spist ca 3-4 g kh idag. har dette en sammenheng?? har pælma på med vann, tatt magnesium, skal en ekstra dose udos og spise litt nå snart.

Nille sa for siden:

JA !! :D

ok ok ok, jeg spiser salat nå.. d må vel være godkjent.

ok salaten min besto av 1 halvstor tomat, ca 60 g agruk og 10 blader med baby spinat. og kremet tomat/oliven dressing. merker en gradvis bedring i hodet. og er nå oppe i 8 kh.. jippi.

Anne sa for siden:

Jeg får alltid vondt i hodet i overgangen fra karbeforbrenning til fettforbrenningsfasen. Det varer gjerne ett par dager.
Ellers så har vi erfart i heimen at lavkarbo minsker migreneanfallene. I den perioden sambo var " flink" og spiste lavkarbo (karber med lav GI) hadde han så og si ikke migrene. Ellers har han migrene et par ganger i mnd nesten....:eek:

donjuanwannabe sa for siden:

Jeg også!

Nille sa for siden:

:ja: men om man allerede ER i ketose og spiser for lite (slik som 6-7 karber) vil kroppen reagere på samme måte, - og man får vondt i hodet.

Fjonken sa for siden:

Samme erfaring her.. For lite mat gir hodepine og for lite vann gir hodepine og for lite karber gir megahodepine... ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.