< Tilbake til oversikten

Grønnsaker er ikke hva de engang var....

jankph sa for siden:

Frukt og grønnsaker ser flotte ut, men de smaker dårligere og har mindre næring enn før.

www.aftenposten.no/forbruker/pengenedine/sparetips/article1398607.ece

Artikkelen henviser til Sverige, men selvfølgelig er det ingen grunn til bekymring her på berget. Jeg vet nå ikke helt jeg. Når grønnsakene kommer ut i butikkene før de er modne for å modnes der er det jo noe som må gå tapt...

firth sa for siden:

Ja, det er lov å være skeptisk. Sverige er jo som regel ganske sammenlignbart med våre forhold. Heldigvis er det mulig å handle direkte fra enkelte gårder, og da er vel kvaliteten noe bedre.

Men det er helt klart en skummel utvikling, tar vel ikke lang tid før vi får appelsiner som er tilsatt både smak og c-vitaminer?:(

Nille sa for siden:

Ja, det er bra å være skeptisk. Jeg kjøper så mye jeg kan av grønnsakene som er merket med "Beine veien" her i distriktet. Det betyr at varene kommer rett fra produsenten til butikken utenom store distribusjonskalanaler. Produktene derfra holder god kvalitet og smaker mer enn de importerte. Dessverre er det ikke alt man får hele året, - men ved å støtte lokalt landbruk er det iallefall en sjanse for å beholde det.
[color=purple][/color]

Iset sa for siden:

Jeg har lenge vurdert et grønnsaks- og fruktabbonnement fra Ullanhaug økologiske gård. Da får jeg varene rett på døra en gang i uken. :hmm:
Kan iallefall kjøre dit og handle litt inninellom, er jo bare maks 20 minutter å kjøre.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.