< Tilbake til oversikten

Pappadums (hvilket merke)

Enrica sa for siden:

Jeg mener å lest her inne at noen kjøper "pappadums" som har 2 karbohydrater pr stk. HVilket merke kjøper dere da?
Alllt jeg fant på min menybutikk var:

Toro - indisk pappadums med hvitløk, 10 stk
Nettovekt 110g
Næringsverdi pr 100g:
Protein: 21g
Karbohydrat 57g
Fett 2,5g

Santa MAria Papadums , 10 stk
Nettovekt 110g
Næringsverdi pr 100g:
Protein 21g
Karbohydrat 2,5g

Enrica sa for siden:

Oj, her har jeg skrevet feil

Karbohydrat skal være 57 og fett 2,5

nalana sa for siden:

Jeg sjekket opp i det for rundt 2 år siden. Da brukte jeg fabrikant Sharwood, og det var dårlig merket. Fant via nettet ut at det inneholdt 2 karber pr stk. Lenge siden jeg har sett Sharwood sine. Nå bruker jeg "Pataks". Aner ikke noe om innholdet, har bare gått ut i fra at de er ca like. Kanskje litt skummelt, med tanke på at du har funnet flere med myyye karbo i:eek:

benam sa for siden:

Kjøpte Pataks i dag, men ser at det ikke står hva som er i.
Det var dumt!!!

Sirius sa for siden:

Patak's har 43,2 KH per 100g.

benam sa for siden:

Takk!!!!

Sirius sa for siden:

Og Sharwood's 46,3 per 100g.

Tone-G sa for siden:

De har ca 5 karber pr stk mener jeg å huske.. Jeg bruker dette merke selv:)

Jabba sa for siden:

Hva er dette produktet for noe? Aldri hørt om det.....

froken sa for siden:

Dytter på denne..

valleygirl sa for siden:

papadums er indiske "flatbrød". pensles med olje og stekes eller mikres. De er tynne og salte. Wikipedia:
The papadum (for alternative names see box) is a thin Indian and Pakistani wafer, sometimes described as a cracker or flatbread.
An important part of South Asian cuisine, recipes vary from region to region and family to family, but typically it is made from lentil, chickpea, black gram or rice flour. In North India, the lentil variety is more popular and is usually called 'papad'. Salt and peanut oil are added to make a dough, which can be flavored with seasonings such as chili, cumin, garlic or black pepper. Sometimes baking soda is also added. The dough is shaped into a thin, round flat bread and then dried (traditionally in the sun) and can be cooked by deep-frying, roasting over an open flame, toasting, or microwaving, depending on the desired texture.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.