< Tilbake til oversikten

Pastasalat?

mcfrogner sa for siden:

Nå som jeg kan spise pasta igjen - Lindbergs i alle fall - lurer jeg på en ting. Jeg mener å huske at jeg har spist en pastasalat med spekeskinke og noen grønnsaker/frukter som passet usedvanlig godt til. Noen som vet hva som passer ekstra godt sammen med spekeskinke? Tror det var litt "kjøttaktig" smak på den ene grønnsaken, og at det muligens var litt frukt i den også. :confused:

Carisma sa for siden:

Avocado og spekeskine er en klassiker. Det samme med jordbær og spekeskine. Og melon.

mcfrogner sa for siden:

Hadde en mistanke til avokado :) Skal prøve det.

Takk takk :D

Carisma sa for siden:

Avocado og spekeskine er forøvrig også et glimrende mellommåltid :)

mcfrogner sa for siden:

Jeg har aldri kjøpt en avokado faktisk, så dette må prøves :)

Carisma sa for siden:

Det beste er å kjøpe en som er litt hard, og la den ligge på benken en til to dager. Den skal gi etter når du klemmer på den, men ikke for mye. Du skjønner når du kjenner på de. De som er veldig harde er bitre, og de som er veldig myke er ofte nesten overmodne og fulle av brune flekker i kjøttet. Bare et tips. :)

Nille sa for siden:

Og kjøp gjerne de som er brunlige og/eller knudrete i skallet. Det er HASS avocado som har nesten halvparten av karbene som den med glatt grønt skinn har (NASS avocado).

Tips om avocado

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.