Kanari sa for siden:
Har nå gått til innkjøp av svensk pripps øl.. Det er en light versjon med 1g karbo per 1dl..Noen som har erfaringer med vektnedgang og lavkarbo øl?? Er dette lavkarbo øl i det hele tatt?? Vet ikke hva det er i vanlig øl...
Kanari sa for siden:
Har nå gått til innkjøp av svensk pripps øl.. Det er en light versjon med 1g karbo per 1dl..Noen som har erfaringer med vektnedgang og lavkarbo øl?? Er dette lavkarbo øl i det hele tatt?? Vet ikke hva det er i vanlig øl...
jankph sa for siden:
Dette gir 5g kbh per halvliter. Vanlig øl har mellom 15-20g kbh per halvliter. Hansa Ultra har 7,5 mens Redlight bare hare 2,5, så du kan drikke Prippsen din med god samvittighet, bare du husker å regne det med i det totalle karbetallet. Om det gjør noe for eller mot vektnedgangen er individuelt, der må du prøve selv. I forhold til alkohol er vodka visstnok det 'beste' man kan drikke (hva karber angår) når man er på lavkarbo.
firth sa for siden:
En god venn påstår hardnakket at Vodka og sukkerfri Red Bull (Takk, Svinesund!) er helt ålreit... Om man nå altså må ha litt alkohol:)
silje sa for siden:
hva med wiskey?
jeg liker wiskey ;)
silje
jankph sa for siden:
Helt greitt, tror jeg, sålenge det er 40% og helst over...da blir det mer alkohol og mindre sukker.
Bimmer sa for siden:
Hei. du finner en grei liste her:
www.carbohydrate-counter.org/beverages/search.php?cat=Alcoholic%20beverage&fg=1400
mvh Bimmer
jankph sa for siden:
Jepp, det var den jeg fant jeg og, bare husk at 'proof' er den amerikanske måten å angi alkoholprosent på, på norsk blir det omtrent halvparten så mye, dvs. 80 proof er 40% osv.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.