< Tilbake til oversikten

Konstant støl (trener ikke)

#1

Mate sa for siden:

Hei!

Jeg trenger litt råd. Siden jeg begynte på lavkarbo igjen for 20 dager siden har jeg vært konstant støl i beina. Kjenner det i armene også, men beina er desidert verst. Når jeg går opp en trapp eller en bakke kjennes beina helt råtne ut, og verker som om jeg har trent noe voldsomt en dag eller to i forveien (jeg trener ikke for øyeblikket).
Er det noen som har noen tips om hvordan jeg kan unngå dette?

Pusten henger heller ikke helt med, men det kjenner jeg igjen fra tidligere. Men litt håpløst når man ikke kan gå opp trappa uten at beina er helt morkne. Kjennes best i legger og lår.


#2

kamp sa for siden:

Tar du magnesium tilskudd?


#3

Mate sa for siden:

Nei, ikke noe fast. Men når du nevner det har jeg nok hørt at man bør gjøre det om man får smerter i bein og armer. Takk for tips, skal kaste meg rundt og skaffe det i dag, håper virkelig det hjelper fort! :)


#4

kamp sa for siden:

300-600 MG vil jeg tenke kan hjelpe


#5

Mate sa for siden:

Nå har jeg kjøpt inn, så da blir det 600 mg om dagen. Det høres ut som du har erfaring med dette; hvor lang tid tror du det vil ta før det hjelper? :)


#6

kamp sa for siden:

Ville tatt og delt dosen i to, altså 300 morgen og 300 kveld.
Pleier ikke ta mange dagene


#7

Mate sa for siden:

Den er grei, da prøver jeg det. Takk for svar! :)


#8

kamp sa for siden:

Hjelper det?


#9

Mate sa for siden:

Hei igjen! Det har nok hjulpet litt, men jeg ser også at jeg spiser altfor lite salt, og det kan også føre til de samme symptomene. Så nå skal jeg rette opp i det også, så får vi se om kombinasjonen tar knekken på hele sulamitten. :)


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.