< Tilbake til oversikten

Hjelp!! Sydenferie i fire uker

Kanari sa for siden:

Jeg skal nå reise på ferie i fire uker og er veldig bekymret for at jeg skal gå opp i vekt...Synes det er vanskelig nok å gå på en moderat lavkarbo metode her hjemme hvor jeg kjenner det meste av matvarer...

Er det noen som har noen gode råd eller tips som jeg kan ta med meg på ferie? Skal til Spania, er det noen produkter som kan anbefales osv???

Summer sa for siden:

Spis og kos deg. :) Det er mitt beste råd.
Det er jo så mye deilig mat i syden.

Det du kan gjøre er at du bestiller mat når du er ute med ekstra salat eller grønnsaker. Noen ganger kan du bestille uten ris/grønnsaker, men noen ganger er det jo godt med litt også. Den største utfordringen, og det du vil tjene mest på vektmessig er jo å stå over desserten da. ;)

Melania sa for siden:

Jeg kan egentlig bare signere Lise

Selv var jeg i syden i 2 uker, med fri flyt av mat, is og drikke siden vi hadde all inclusive. Jeg smakte på alt jeg ville (orket egentlig ikke å spise så store måltider i varmen), men spiste også masse salater og grønnsaker - og drakk mye vann og var masse i bevegelse. 4 uker er kanskje litt lenge å ta pause, men mine 2 uker med pause angrer jeg ikke på. Jeg var imidlertid fast bestemt på å starte rett på når jeg skulle hjem igjen. Resultatet for meg var at jeg la på meg 2kg i løpet av de 2 ukene, og har gått ned totalt 5kg i de 2 ukene som er gått etter at jeg kom hjem.

Hvis du bestemmer deg for å kjøre holde lavkarbo i hele, eller deler av ferien vil jeg råde deg til å bytte ut ris, poteter og pasta med salat og grønnsaker. Skulle du få lyst til å sprekke på is eller liknende, er det mye bedre å spise det etter et stort måltid. Til frokost passer jo egg og bacon med feks tomat og agurk.

Lykke til og god tur :)

Nille sa for siden:

Gode råd fra Melania her ! :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.