Tenkte tråden kan brukes som en anbefaling av filmer for andre, og til å hente inn tips på hva man bør få med seg.
Siste DVD'en jeg så var treningsveiledningen fra Pilates Room (som jeg forøvrig vil gi en 4-5 til), men den siste underholdningsfilmen jeg så var "It's all gone Pete Tong" (www.imdb.com/title/tt0388139/). Og den får en femmer. Handler om en av de beste dj'ene på Ibiza på midten av 90-tallet som mister hørselen fullstendig. Morsom, og utrolig bra skuespill av hovedpersonen!
Hehehe, jeg så i går kveld "Tatt av vinden" på nrk2:p Enestående!!!har lest boken for mange år siden,men blir aldri lei av å se på den : om igjen,om igjen:o får alltid tårer i oyene...og med sånne skuespiller som Clark Gable og Vivien Leigh er det ikke rart:D
Så mannen med den nakne pistol 2 1/2. Elsker den type humor. Gikk på tv her om dagen. Minner om at Tv2 sender "Hjelp, vi flyr" og "Hjelp, vi flyr igjen!" i løpet av denne uka (Onsdag og torsdag). Om man liker ting som Scary Movie er jo dette "obligatorisk pensum":)
Nettopp sett "Walk The Line", filmen om Johnny og June Carter Cash. Flott film, knallbra musikk, og gode skuespillere. Ble meget imponert over at både Phoenix og Witherspoon spilte og sang selv i filmen.
Var et par scener som ble veldig sterke, så litt sipping fra min side var vel ingen bombe.
Nå er jeg i gang med "Pacific Heights", en knall-psycho-thriller jeg så for mange år siden:)
Den siste var Pusur 2. Den hadde mange artige situasjoner, og barna i salen lo mye,men komplottet var litt oppbrukt etter min mening. 3-4 vil jeg gi den.
Den nest siste filmen jeg så var Dead mans Chest. Den var bra gir den en 5
Pirates of the Caribbean 2. Helt digg, men da tenker jeg på "Johnnyen", som 7-klasse-jentene mine sier (okei, sterkt inspirert av meg. . . ). Karakteren er helt fantastisk, og skuespilleren åpenbart en eminent person. Kjenner ham ikke egentlig fra andre roller (bortsett fra Scissorhands) men ser jo at han er fantastisk da. . . Og bare det at han kan snakke britisk engelsk!!! Ikke mange amerikanere som kan det, nei.
Men nå venter vi på treeren!!! Den henger jo bare, denne. . . Hvor ble det egentlig av Capt'n Jack Sparrow??? Og er det noe i ryktet som datteren min kom med, at Keith Richards skulle spille hans far i treeren?? Vi vet jo at han modellerte figuren på Keith Richards (og da jeg fikk vite det, falt mye på plass for meg), men kan de ha hyret inn fyren selv da??
På kino såg jag Pirates of Carribean 2 - fantastisk äventyrsfilm med tunn handling, men det gör inget när karraktärerna är så fantastiska! Sönerna (18-11år) och jag hade det topp!
På TV igår North by Nortwest med Cary Grant - fantastiks film med många klassiska scener. Vet inte hur många gånger jag sett denna, men den är fortfarande bra!!
[quote=Melania]forøvrig er du den eneste endre jeg har hørt om som har sett den filmen.
[quote]
Jeg ender alltid opp med de særeste jeg kan finne i dvd-hylla. Får utslett av hollywood-hypes.... :D
Hvis man liker litt "ute" filmer må man forøvrig få med seg napoleon dynamite. Kan ikke beskreives, må sees!
Ser stadig film på dvd og tv, men husker dårlig hvilke det var. Sånn inntrykk gir de fleste filmene meg. Men jeg husker jeg så DaVinci koden i våres. Kjedelig film, men så den på kino så derfor husker jeg den.
Jeg gikk rett og slett fra kinoen da jeg var og så Da Vinci-koden. Likte boka, men filmen var et eneste langt gjesp:( Tom Hanks, eller "Mannen som gav apati et ansikt" som jeg kaller han, var totalt upassende i rollen. Han manglet totalt mimikk og innlevelse.
I dag har jeg liggi på sofaen i varmen og sett "Blücher", Norsk klassiker fra ca 1988. Den var litt bedre da jeg var 14 og så den på kino, enn den var i varmen i dag. :)
Ja. Jeg er helt enig i at Tom Hanks var helt på trynet til den rollen der. Det sa jeg til de jeg gikk sammen med også når vi kom utenfor kinoen. Burde vært en som var mye mer ukjent syns jeg. En som ikke var så profilert som du forbinder med 100 andre roller..
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.