< Tilbake til oversikten

ny potetmos på market= 3 karber

Fridolina sa for siden:

Kjæresten gjorde ett litet fynd her om dagen:D ..
[color=red][/color]
Maggi har kommit med en ny type potatis mos med ost (gul å orange pose)
1 pose innehåller 3 potioner,
1 potion= 200 gr ferdig mos = 3 KARB!!!!!!
[color=red][/color]
Dette syns ju jag er supert!!!!! Veldigt god også..:D

Iset sa for siden:

Beklager å skuffe deg, men det er feil på posen. Det mangler minst en null på karbohydratene. Vi har diskutert det før og:

forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=8267&highlight=maggi

Dessuten stemmer ikke kaloriinnholdet heller, så jeg tror jeg skal sende dem en mail om dette for dette er totalt uholdbart!!! :sint:

Fridolina sa for siden:

ÅÅÅÅÅ..nu blev jag skuffa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

den tråder er ju gammel,så hvorfor står det fortsatt NY på pakken og varfør har de inte endret feilen!!!!!!!!!!!!!!!!!

Iset sa for siden:

Ja det er derfor jeg er så FORBANNA!!! :skrik:
Det er helt uholdbart at det går så mange måneder. Jeg skjønner at de vil selge ut de posene de har, men da bør de heller sende nye klistrelapper til butikkene som de kan lime på posene, for dette går fader ikke!!!! Da jeg gikk på Grete Roede-kurs var det mange som elsket denne stappen og det var jo bare 70 kcal per 200 gram i den, men det er jo helt feil!! Det er jo langt over det dobbelte! :eek:

Borealis sa for siden:

Hm...kunne jo i verste fall bli riktig trasig, for en diabetiker, som stolte på produsenten.....

Trolljenta sa for siden:

Det må da være ulovlig å selge noe med feil på varedeklarasjonen? :confused:
Burde vært satt klistremerker på eller trukket tilbake fra salg når det er så feil på næringsinnholdet

jeef-micro sa for siden:

er de ikke pålagt å opplyse om at det står feil på pakken da?

Fridolina sa for siden:

Nå har jag sent mail till nestlè og klaget!!!!!
Vi får se viss de svarer!!!:mad:
[color=red][/color]
Har også sent mail till eldorado å klaget på att deres fryste brokkolitopper ikke viser næringsinneholdet med nettokarbohydrater
De har ikke dratt av kostfibrene!!:mad:
[color=red][/color]
som dere skjønner så har jag det sååå kjedligt idag:D

Iset sa for siden:

Hehe det er knallbra når folk sender mail slik, for det er jo ofte den eneste måten produsentene får vite om feilene sine på, nemlig via forbrukerne. De setter jo egentlig bare pris på det. :D

Fridolina sa for siden:

så sant så sant.. om det bare vore så,att de ikke visste det sjælva..
Men neslè vet ju att det er feil på deres pakker.. tydligvis så bryr de sig ikke:mad:
[color=red][/color]
Vanligtvis så blir jag ikke arg på sånne ting,men det er mye skuffelser her hjemme,eftersom min kjæreste som også er på ketolysekuren ELSKER potetmos og vi følte att dette moset skulle rædda vår vardag..he he
[color=#ff0000][/color]
skulle føresten sende ros till Trondjems idag å si att deres stroganoff er super god,men att de må marknadsføra den bedre,det er ju ikke så lett att få tag i den(har prøvd i MANGE butikker)
Men man kunde tydligvis bare sende mail over Outlook og det har ikke jag:(
[color=#ff0000][/color]
(oj,oj,oj vad angagerad jag har blivitt:o ) sikker pga att jag kjeder mig hjemme..

nalana sa for siden:

Den mailen kan du helt sikker sende fra hvilken som helst mail du måtte ha. Bare noter deg mail-adressen deres du når denne Outloock-boksen er fremme, og send fra din egen mail.

Trolljenta sa for siden:

hehe... ser vi snart intervju med deg i avisen også om Nestle ikke gidder å bry seg? :lol:

donjuanwannabe sa for siden:

Å elske potetmos OG gå på ketolyse er virkelig ingen god kombinasjon. :) Elsker potetmos selv jeg men jeg spiser kun fattern sin, hjemmelaget slår alt!

Fridolina sa for siden:

ja jag gjorde så till både nestle og eldorado,men det gikk ikke till den adressen till trondhjems,,,hvorfor vet jag ikke..

nalana sa for siden:

Mystifistisk:confused:

Torkil sa for siden:

Hei
Liker dere å klage, så klag til det lokale mattilsyn og be om svar på henvendelsen. Mattilsynet er ansvarlige for at merkeforskrift og alt annet om mat og for den del kosttilskudd overholdes. Produsentene har respekt for dem.
www.mattilsynet.no/om_mattilsynet/adresser
vennlig Hilsen
Torkil:)

Nille sa for siden:

Har allerede sendt melding til Mattilsynet jeg. Poster svar når det kommer !

:D

Fridolina sa for siden:

dette svaret fikk jag av nestle

Takk for mail. På grunn av lavt salg finnes det fremdeles emballasje med feil næringsinnhold på Potetmos med ost, vi beklager dette. Vi trykker opp emballasje for et ganske stort volum om gangen, når salget da er lavt har vi emballasje for lang tid på lager. Jeg kan dessverre heller ikke si noe om når riktig næringsinnhold vil være tilgjengelig.
[color=#0000ff][/color]
Riktig næringsinnhold er som følger:
100 g pulver gir ca.: 1 porsjon (200g) gir ca.:
Energi 1600kJ 800 kJ
380kcal 190 kcal
Protein 9 g 4,8 g
Karbohydrat 76 g 25 g
Fett 4 g 7,7 g

[color=#0000ff][/color]
Hvis du sender meg adressen din sender jeg deg gjerne litt potetmos og andre produkter vi har hvis du skulle ønske det.
[color=#0000ff][/color]
Ønsker deg en fortsatt god sommer.
Med vennlig hilsen
Marianne H. Aaberg
Forbrukerkontakt
A/S Nestlé Norge

Dette svaret fikk jag fra eldorado..
[color=#000000][/color]
Hei
Vi ser at det er kommet feil deklarering på denne embalasjen. Dette skal vi rette opp ved neste opptrykk.
Takker så mye for din tilbakemelding.
Ønsker deg en riktig god sommer!
[font=Arial][/font]
Med vennlig hilsen
Unil AS
[font=Arial][/font]

Nille sa for siden:

Leste du liken til den andre tråden ? Jeg fikk mail fra samme damen i mars og svaret er postet der !
[color=purple][/color]
Flott du også sendre til dem, da skjer det kanskje noe.... Dess flere som maser, dess bedre er det !

Fridolina sa for siden:

Ja,Iset gav mig linken till den gamle tråden..

Jag skrev i mailet att jag vet att hun hade lovet å endre dette allrede i mars..

Nille sa for siden:

Kult !! :_punk:

Fridolina sa for siden:

Snakk a jacks store riskaker med ost står det att det er 0.5 karber per skive 10gr.. Er dette også feil???
Er litt skeptisk mot allt gott nå før tiden:D

Nille sa for siden:

Det er jo RIS kaker, - kan aldri tro at de bare har 0,5 gram karber pr skive. Det er ikke praktisk mulig tror jeg. Men det finnes ikke næringsinnhold opplsyninger på nett, så jeg skal sjekke flere forskjellige typer i butikken.
[color=#800080][/color]
Er du sikker på at du leser merkingen skikkelig. At det ikke er fettet du ser på ??
[color=purple][/color]
Har sendt mail til importøren og spurt om korrekt næringsinnhold, så får vi se om det kommer svar !
[color=purple][/color]

jankph sa for siden:

www.calorie-count.com har snack-a-jacks greiene 23g karber (og 2,4g sukker) per 30g, som visstnok er en serving size er lik en pose. Hvis en skive er 10g, så blir det da ca 7g karber eller 0,8g sukker. Kan det være rent sukker de har opplyst om her?

Fridolina sa for siden:

det står 5 karb per 100 gr och 0.5 per skiva.1 skiva er 10 gr...
av 0.5 er 0.3 sukker per skiva..
[color=red][/color]
Dette er de som heter jumbo rice and corn cake...

Nille sa for siden:

Nå har jeg vært i butikken og sjekket Fridolina. Tror du må få deg briller jeg gitt. ;) For det som står på pakken er 81 gram karber pr 100 gram, 8,1 kabrer pr skive, HERAV SUKKER 5 GRAM, 0,5 GRAM PR SKIVE.
[color=purple][/color]
Du har nok sett på sukker innholdet. Karbene står på linjen over. Holdt et papir under hver linje for å være sikker på at jeg ikke leste skjevt.
[color=purple][/color]
Sorry !! :(

Fridolina sa for siden:

ÅÅÅÅÅÅ ..skuffet (igen)
Det var ju sånn liten tekst jo.... og på masse rare språk..kjiiiipt!!!!!
Ja,då får jag ju kaste den i søppela også...
Takk Nille før att du passer på mig:D

Fridolina sa for siden:

Va med sånna Kuramed råmelk då??? De er sukker fria men det står liksom ikke karbo innehållet på... (ikke va jag ser vartfall):rodme:
[color=red][/color]
innehåller:
Xylitol,sorbitol,colostrum(råmelk),aroma,ascorbinsyre(C vitamin),magnesiumsrearat og maisstivelse

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.