< Tilbake til oversikten

Vond hals

Enrica sa for siden:

I går kveld begynte halsen å bli sår, så i dag har jeg vondt for å svelge / slim osv (+ feber)

Det jeg lurte på var om noen hadde noen tips. Siden jeg følger lavkarbokosthold så skal man jo selvfølgelig holde seg unna sukker, honning osv.

Noen som vet om det er noe man kan få tak i på helsekosten e.l. som man kan bruke for halsen?

Eller er det noen som har andre brukbare tips som det er verdt å prøve? (kjærringråd e.l .)

Svar motas med takk! :o

Goggen sa for siden:

En stram cognac skulle hjelpe :)

Har du nettopp begynt på lavkarbo?
Jeg fikk også vondt i svelget/halsen i de første ukene uten sukker. Det gikk seg til, men enda er jeg plaget med tørr tunge/munn o morran.
Pøs på med vann! 5 liter om dagen! (alvorlig snakka)

janmesi sa for siden:

HEI
Jeg synes Propolis halsspray funker bra mot halsvondt. Ellers som goggen skriver, masse vann, pøs på. Blir du tørr i munnen, kan du gå på apoteket å kjøpe tabletter som øker syreproduksjonen i munnen (de smaker helt okey).

Ellers: Bruk lime/sitron i vannet. Jeg synes en iskald farris med maaasse ferskpresset sitron i er en uslåelig kombinasjon! The best way to start the day!

Good luck --

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.