< Tilbake til oversikten

Olivenolje

manikken sa for siden:

Heisann. Er det noen som har tips om en god olivenolje som selges på vanlige butikker?

wasabi sa for siden:

smaksmessig er det jo samme utgangspunkt.Men jeg anbefaler deg å kjøpe extra virgin.Det er bedre kvalitet(og prosessen ved å lage den er mye mer gunstig for helsa=renere produkt),og da også selvfølgelig bedre smak enn billigvariantene.Prøv deg frem så finner du din egen favoritt :)

Du finner bra nok varianter i matbutikken,men det finnes også spesialbutikker.Disse er jo best å benytte til oljer som skal tilsettes maten og ikke brukes i steking.(men nå er jo heller ikke olivenolje det beste å steke i-bedre med raps olje til det).

manikken sa for siden:

Jeg er klar over at den bør være kaldpresset osv, ellers smaker det motorolje:p synes jeg. Har lest en plass her inne, tror det var nille som skrev, om et par tre skikkelig gode oljer, spesfikt. Husker bare ikke hva de het...

manikken sa for siden:

Hurra, fant den selv her inne:L`ulviveta di Dauvina gusta delicata.... ikke rart jeg ikke husket navnet:D

Snøhvit sa for siden:

[quote=manikken]Hurra, fant den selv her inne:L`ulviveta di Dauvina gusta delicata.... ikke rart jeg ikke husket navnet:D[/quote
Du kan ta en tur til sverige vettu...så at du er fra østfold:p

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.