< Tilbake til oversikten

Hvilke 5 råvarer/matvarer MÅ du ha på kjøkkenet?

Borealis sa for siden:

Hva er du "avhengig" av?

For min del;
frosne brokkolitopper,
egg,
rømme,
kaffe,
og ...:rodme:..cola light..

Og i tillegg selvsagt di matvarene resten av familien "må" ha, som alltid er i hus; grovbrød, biolamelk, frukt, pasta, -og ketchup. (m/sukralose).

Summer sa for siden:

Kalkun
Gulrot
egg
glutenfri havre
eple (og kanel men det er jo et krydder)

Dorothy sa for siden:

Må ha egg, brokkoli, blomkål, ost og bacon. Må også ha tilgang til kaffe hver dag.

Merete A sa for siden:

Egg, bacon, smør, fløte og cola light står øverst på må-ha-i-hus-lista. Pluss vann og mine faste kosttilskudd! Dernest kommer nakkekoteletter, hvitløk, pepper, kaffe, creme fraiche, tomater, squash og paprika. Og så har jeg alltid plenty med kjøtt av ulike sorter samt frosne jordbær i fryseren. Ingen grunn til panikk - jeg har alltid deilig, feit lavkarbomat tilgjengelig :D

Charmtassen sa for siden:

Jeg bare bytter ut Ebbamors cola light med kaffe, så er mine 5 MÅ-HA-råvarer i hus.

jeef-micro sa for siden:

fiberrik, ost, youghurt naturell, fibrex og kruskakli og cola light... ble seks, men fibrex og kruskakli går nesten under det samme , så da er jeg på fem eller...

ellers må jeg ha vann, grønnsaker og kylling

jankph sa for siden:

Lettsalta sideflesk
Brokkoli
Egg
Hvitløk
Ridderost

Carisma sa for siden:

Egg
Kesam
Yoplait 0.1 youghurt (+lindberg müsli, det går som èn matvare de to hos meg :rolleyes: )
Kyllingfilèt
Ost

og karbonadedeig, men det var det ikke plass til på lista... :)

sekundært kommer fullkornsris, fullkornspasta (for samboern når han får pastakick), hvitløk, chili, frukt og "grønn" lettmelk (ekstra lett heter den vel)

Jeg er egentlig absolutt ikke noen planlegger og må innom butikken hvar dag for å handle et eller annet... så jeg er overraska over hvor mye jeg faktisk alltid har i huset ut fra denne lista.. det føles jo alltid som om man ikke har NOE... :D

Iset sa for siden:

Smør
Egg
Ost
Kjøttdeig og annet kjøtt
Grønnsaker (mest løk og sopp)

AnnaV sa for siden:

Fetaost
Cottage cheese
Broccoli
Kalkun
Egg

ellers har jeg til enhver tid pærer, grønnsaker, masse krydder, kesam, oster i overflod - Chevre fra Haukeli, Normanna; Norzola; Cheddar; Pecorino; Manchego; Parmesan; kremoster....

Snøhvit sa for siden:

Jeg må ha:
fiberrik
egg
B 75 vitaminer
brokkoli
kylling
og masse annet uten karber:D

nalana sa for siden:

fløte/rømme, avocado, puppodums, proteinpulver og egg

ellers må jeg i fryseren ha: (den er ikke på kjøkkenet ;))
nakkekoteletter, kjøttdeig, bringebær, tiger-reker, wokgrønnsaker, porsjonsposer av linsepure, blomkålpure og lavglykemisk ris (det siste mest for ungenes skjyld)

har også fylt kjøkkenet med en masse rare produkter jeg ikke aner hva jeg skal bruke til:confused:
tror jeg skal starte en ny tråd om dem, og kanskje få noen tips:o

Grethe sa for siden:

Må ha kyllingfilet, sopp, ,løk , seterømme og egg....da får jeg frokost og dagen er redda

Merete A sa for siden:

Hva er puppodums? :confused:

Anitra sa for siden:

Tja, jeg må ha:
Finn Crisp
Rømme
Fløte
Ost og løk.

I frysa er det masse godt kjøtt.

Forlani sa for siden:

JEg må ha:

OST :sikle:

"Fersk" SOPP :D

ALFALFASPIRER :_punk:

MACADAMIANØTTER :spisesnak

HVITLØK :cool:

Siljevanilje sa for siden:

de 5 matvarene jeg må bare ha i hus

-egg
-bacon (utenom nå for tiden er litt lei)
-skinke
-blomkål ( til å lage blomkål ris med)
-egg/bacon salat

og utenom disse er grønnsaker, ( tomat, brokkoli, agurk) ganske viktig og. og fløte, rømme, cc, kesam. og jordbær ( men ikke nå) skal være premie når nille ukene er ferdig.

Goggen sa for siden:

Jeg må ha:

egg
bacon/kjøtt
hvitost

disse tre lever jeg egentlig lenge på.

I tillegg:

smør
kaffe

Dante sa for siden:

Vet egentlig ikke har ikke tenkt over det.

Men skal jeg prøve så må det bli
Kylling
grønnsaker

Gamla sa for siden:

Egg
Ost
*Rømme/fløte
*Blomkål/brokkoli/salat
*Fisk/kjøtt

*Minst en av delene.

nalana sa for siden:

Ser ut som pastaplater, smaker nesten som super-chips (ikke så salt), er lagd av linsemel. Tilberedes i olje. Da blåser de seg opp og blir sprø velsmakende skåler som passer perfekt til taco. De er ikke så veldig solide, så jeg pleier å legge osteskiver i bunnen. Da kan de bære ganske mye fyll. Tror jeg spiser slik taco minst en gang i uka:D
Her kommer et bilde:

Finner ikke denne typen så ofte lenger. Nå for tiden går det mest i et merke som heter "Pataks". Det finnes på meny, men vet at to av meny-butikkene her i distriktet har sluttet å selge dem, så jeg er litt bekymret for fremtiden:rolleyes: Har hamstret selvfølgelig:p

Noen som lurer på karbo-innholdet?
2 karber pr stk :)
Med forbehold om at det kan være forskjeller mellom merkene. Det er Sharwoods sin jeg har regnet på. Tror jeg...;)

Huff da, det ble voldsomt stort! Får vel heller legge inn som miniatyrbilde neste gang jeg får lyst til å vise frem noe :o

Vi har snakket om disse på forumet her før, så bare søk på "puppodums" hvis du vil vite mer.

Merete A sa for siden:

Aha! Hva er næringsinnholdet? Karber pr 100 g? Ser jo digg ut :D

nalana sa for siden:

Se opp igjen, gjorde noen tilføyelser. Pakkene er dårlig merket, så jeg måtte søke på nettet for å få informasjonen jeg trengte. Det eneste jeg husker er karbeinnholdet, og det er 2 pr stk. Som jeg skrev over har vi snakket om disse her før, så det er mulig jeg har skrevet inn mer om innholdet da. Så hvis du orker er det bare å begynne å søke og lete:p

Og ja, de er veeeldig digg. Jeg tilbereder ganske mange av gangen og putter dem i krumkake-kakeboksen. Der får de ligge i fred til neste gang vi skal ha taco.

donjuanwannabe sa for siden:

olivenolje
smør
kjøttdeig
kyllingovervinger (fryste naturell)
salt og pepper

Iset sa for siden:

Puppodums/pappadams er gode ja!! Jeg varmer dem i mikroen jeg, uten noe annet enn bare å slenge dem på en tallerken. De blåser seg opp og blir helt nydelige. :D

nalana sa for siden:

Har prøvd det jeg også, men følte jeg måtte smøre dem med olje først:confused:

janmesi sa for siden:

Jeg MÅ ha EGG i massevis fra frittgående høns. Er avhengig av bløtkokte egg om morgenen. Fet ost (gräddost), Bacon, Farris og lime/sitron.

Det ble fem kjappe!

Iset sa for siden:

Nalana: hmm jeg følte ikke det hehe.

Mm bløtkokte egg... :sikle:

Nille sa for siden:

Egg, meierismør, fløte, oliven/avocado-olje (helst både og), urter....
[color=#800080][/color]
...bare 5 ??? Går ikke det vet du, det er MYE mer jeg MÅ ha ! :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.