< Tilbake til oversikten

Dreads

Dorothy sa for siden:

Dette er et spm. litt utenfor, men lurer på om noen her har erfaring med dreads? Har lyst på litt forandring, men er redd det kan ødelegge håret, og har jo hørt at mange må klippe det av etterpå. Har for øyeblikket skulderlangt mørkebrunt hår, men forandring fryder jo. ;) Tips mottas med takk!

Carisma sa for siden:

Frisøren min sa at de nektet å ta inn folk med dreads for det var i 90% av tilfellene larver inne i dreadsene, og de ville ikke ha det i salongen.. De hadde lært det "the hard way"... :rolleyes: (derfor man ofte må barbere bort alt håret etter man tar de ut)
Da er det ordenlige dreads det er snakk om da, sånne rufsete lange. Måten de lages på gjør at det blir helt tett inne i de, og derfor slipper ikke vann til og får vasket ut. Det sies vel også at man helst ikke skal vaske håret når man har de for å ikke ødelegge de?

Lang historie kort, etter at de fortalte meg det har jeg hatt EN regel: en mann med dreads ville aldri sluppet inni min seng! :D

Dorothy sa for siden:

Har hørt at man bruker en spesial-shampoo, og dreads er jo ikke særlig renslig. Likevel er det stilig med tynne dreads. Må veie det positive mot det negative, eller eventuelt finne et annet hårtips. :D Har også vurdert noen lysere striper, men får se hva jeg finner på.

Carisma sa for siden:

Det er ikke bare rastafletter du tenker på?
Tror ikke jeg har sett tynne dreads.... :confused: (og jeg har vært på roskilde 2 ganger! Der er det MYE dreads! :D )

Dorothy sa for siden:

Tenker ikke på rastafletter, nei. Litt tynnere dreads har jeg sett, sånn at ikke håret blir så "giga-stort".

Carisma sa for siden:

Åja, det så ut som en mer renslig versjon av de ja :D De er nok ikke så skumle i forhold til laver og å måtte skinne seg og sånn.

Dorothy sa for siden:

Nei, og det er litt stiligere med tynne. Har selv ganske tykt hår, så det kan bli ganske digert med tykke dreads. :p

Heiko sa for siden:

De på den linken, var dritkule!!!! :_punk:

Dorothy sa for siden:

Liker de kjempe godt jeg også. :) Er bare litt redd for å ødelegge håret.

Summer sa for siden:

Larver?

Hege_ sa for siden:

Det tror jeg du gjør, for en gang skal de jo opp igjen. Håret skal snurres med jevne mellomrom.
Jobbet sammen med en med litt store dreads. Hun kledde det, men vasket håret hver 14. dag :eek:

Dorothy sa for siden:

Hver 14. dag?!?! Det hørtes ikke så fristende ut, nei. :eek:

Fridolina sa for siden:

har dere ikke ført filosofin om att BOB MARLEY døde pga att han hade masse ekkle dyr i dreadsen hans..
[color=red][/color]
Jag leste en artikkel før lenge sen om en jente som har blivit allergisk mot sin kjæreste pga att hans dreads var fulle av kvalster:D
[color=red][/color]
Men det er ju kult med dreads då.. fast hygieniskt er det ikke!!!
Jag vet ikke vad du jobber som,men vissse bransjer(resturangbransjen og innom vården tex) er det ikke lov å ha dreads pga hygienen.
[color=red][/color]

Dorothy sa for siden:

Jobber ikke i matbransjen, men likevel er det ikke hygienisk, nei. Likevel en fascinerende frisyre. :D

Hege_ sa for siden:

Kan det være kreftfremkallende ;) Det var nemlig det han døde av..

Bimmer sa for siden:

Kanskje han røyka håret sitt ? :_oy::D

Hege_ sa for siden:

:w00t: :w00t:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.