Skal en tur på byn i det fine været i dag, og da er det jo en viss fare for at det blir konsumert littegranne alkohol... :full:
Spørsmålet er bare hva som er "lov" å drikke. Kom til å tenke på margarita, denne skal jo egentlig inneholde tequila, cointreau og sitron- eller limesaft. Men er det noen som vet om cointreau er tilsatt sukker??? Så vidt jeg kan finne ut så er den i alle fall 40%, med smak av appelsin, skal vist være i samme sjanger som curaçao og den er ofte søtet...
Vet de ev. på polet hvor mye sukker som er i cointreau??
Noen som har andre sukkerfrie forslag som en kan bestille ute? :confused:
Jag pleier å ta med mig suketter i lommen..(ikke ofte de har det) Bestiller alltid, vodka,soda og fersk lime og har i 1 sukett.. men se till att ikke noen ser att du dropper noe i drinken då.. det kan ju misstolkes:D
Sukker: 234,00 g/l - alså 234 gram pr liter. Absolutt ikke lavkarbo nei !
Det finnes flere lavkarbo margarita mixer, men jeg vet ikke om de fås kjøpt her. Jeg har en Baja Bobs som er knallgod. Men den har jeg kjøpt i USA.... www.bajabob.com/
Appelsin er vel heller ikke helt lavkarbo, så sammen med alt sukkeret ville jeg holdt meg langt unna denne. Hva med irish coffee med suketter i stedet for sukkeret?
Eller så kan man jo satse på vin.
FOrøvrig kan man drikke drinker med sukkerfri brus.
Har de det? Så flott da, må se etter det neste gang.
Noen som vet hva vanlig Tonic inneholder? Har en flaske hjemme, men har jo ikke sjekket kh-innholdet ennå (har ikke inntatt noe alkohol på kuren ennå, tenkte jeg skulle drøye den til 17. mai).
Gin & tonic er OK, men ikke med vanlig tonic, den er full av sukker. Om du har en Ultra butikk i nærheten har de Schweppes Slimline tonic, den er uten karber og OK å bruke.
[color=purple][/color]
Kikket på Tonicflasken og så det var sukker, ja. Dæven, det hadde jeg ikke trodd! (den er jo ikke søt) Man lærer så lenge man lever.
Har en Ultra ikke så langt unna, faktisk, så takk for tips! :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.