fersking sa for siden:
Jeg har vært på Atkins siden mars og har absolutt gått ned, men nå har jeg "skeiet ut" med 1 kurv jordbær hver eneste dag i minst en måned. Det er jo så utrolig godt. også cherry tomatene da........ :eek:
fersking sa for siden:
Jeg har vært på Atkins siden mars og har absolutt gått ned, men nå har jeg "skeiet ut" med 1 kurv jordbær hver eneste dag i minst en måned. Det er jo så utrolig godt. også cherry tomatene da........ :eek:
Trolljenta sa for siden:
Hadde du et spørsmål eller ville du bare si at jordbær er godt? :D
Jeg er forøvrig enig, spiser det nesten hver dag selv, men ikke hele kurven :)
Iset sa for siden:
Går du fortsatt ned i vekt så er det jo null problem. :D
Jordbær er skikkelig digg! Jeg kjøper jordbær i store mengder nå, billige korger med norske jordbær. Vasker og renser dem og legger dem i en ren plastpose og rett i fryseren! Så har jeg alltid masse ferske frosne jordbær ferdig til smoothien min om morgenen. :sikle:
mcfrogner sa for siden:
Innen jeg kan spise jordbær er nok sesongen over ;)
Heiko sa for siden:
Hei alle sammen! :p
Vi bor jo i kalde Norge, de fleste av oss her, og jordbærsesongen er jo ikke så laaang? :p
Vi må jo kunne ta en halv eller hel kurv, uten å synes vi er usunne!!! :eek:
Det er jo mange ganger bedre det, enn å hive innpå med "gamle vaner", ikke sant? :o
Hilsen en som spiser jordbær med hjemmelaget krem, nesten hver dag.. :D
Og et tips dere: Kjøp melk og fløte fra Q-Meieriene! :_punk:
Har testet ut dette nå, og de holder myyyye lenger enn Tine!!!!!
Den ene melken holdt i 1 1/2 mnd lenger enn dato!
P.S Dette var en test altså.... :rodme:
Og det var ikke kjedelig... :D
AnnaV sa for siden:
Hjemmelaget krem? Mener du hjemmeVISPET, eller kan du noe jeg ikke kan - LAGE krem, liksom?
wasabi sa for siden:
Jordbær er riktignok masse karbs.. men det er også en god kilde til viktige næringsstoffer og antioksidanter. En kurv er mye.. men ikke ha dårlig samvittighet.. komprimert i magen blir det ikke så mye allikevel.Men jeg anbefaler deg å legge konsumet til dagtid,så bruker du opp energien istedenfor å lagre den.På kveldstid har du ikke like stort energibehov,og trenger lite karbohydrater.
Det finnes så mange verre ting å spise enn jordbær... :)
Og det er en viktig del av sommerens nytelser..Ingen sommer uten :p
Charmtassen sa for siden:
Du får gjøre som Iset: Vaske dem, rense dem og legge dem i poser i fryser'n - så har du noe godt å belønne deg med når sesongen (induksjonen) er over ;) De er jo så billige også nå da...Dante sa for siden:
JOrdbær er supert godt, spesielt med vaniljekesam på
Summer sa for siden:
Det billigste jordbærene har vært her inne er 26 kr...
Jeg må vel til Bergen for å få de billige jordbærene alle snakker om. Så nå pakker jeg kofferten og drar.
Iset sa for siden:
På Kiwi fant jeg nettopp norske jordbær til 10 kr kurven, kjøpte 6 kurver og frøs ned. :D
jankph sa for siden:
Hvor er de 'masse karbs'? 6g kbh/100g kan umulig være masse?????
Jeg koser meg med jordbær, særlig som kveldskos, nettopp fordi jeg vil lagre karber, men ikke fett...det gjør jeg om jeg spiser dem om dagen. Med jordbær om kvelden har jeg masse energi neste dag. Jeg fryser dem hele, og tar frem en håndfull i slengen. Ingenting er bedre enn å smatte på et halvtint jordbær i sommer varmen...ett og ett om gangen...uhmmmmm.
Siljevanilje sa for siden:
norske corona jordbær om sommeren er noe av det absolut beste jeg vet.
så jeg har virkelig noe å se frem til når disse to nille ukene er gått og det skal mini-premieres. :D
og normalt koser jeg meg med sikkert litt for mye jordbær om sommeren. men ikke nå.
jordbær med fløte på.. det er sommer det.
jeef-micro sa for siden:
jeg kjøpte jordbær til 9,90 pr kurv på ica... :sikle: namme
wasabi sa for siden:
Ikke masse karbs i den forstand.De har relativt lav GI,så man kan spise jordbær med god samvittighet.Men når man er på en lavkarbodiett er det jo verdt å nevnte.Men som jeg skrev-komprimert i magen vil det ikke bli så mye nettop pga det du også skrev..
innhold til jordbær pr 100g er 8,8 g karb,0,6 g protein,0,2 g fett og 39 kcal...
jankph sa for siden:
Nettoen er nærmere 6g karber...når man trekker fra kostfibrene. Kcal er 30 www.lavkarbo.no/matvaretabell/frukt-og-gronnt
Merete A sa for siden:
Nyt jordbæra mens den er fersk! Sesongen er så kort, og nytelsen er så undervurdert!
... og så går det jo an å dele en kurv, da ... man behøver jo ikke spise hele alene :)
Synes for øvrig det er et godt råd jankph kommer med: Spis jordbæra om kvelden, når du ikke skal spise noe annet etterpå! Ren nytelse. Uten fettlagring. Jippi!!!:D
Melania sa for siden:
Jeg skal tilstå, forrige helg kjøpte jeg 3 kurver jordbær da vi var på hytta. Det gikk en kurv på fredagen, en kurv på lørdagen og 1 kurv på søndagen. Barna er ikke fryktelig begeistret, så det var vel mannen og jeg som spiste mest.
Spiste med fløte og splenda og det var skikkelig dig :)
Iset sa for siden:
Jeg kjøpte 2 kurver idag, renset og strødde litt splenda over. Treåringen min spiste minst en hel kurv alene. :P
Hun er helt vill etter jordbær.
mcfrogner sa for siden:
I dag fikk jeg i alle fall smaken av jordbær - i form av Heistad gelé uten sukker (kjøpt på Meny). Jeg lagde fromasj av den med kremfløte. Ganske godt :)
Iset sa for siden:
Jeg laget fromasj av den før men syns den smaker så kunstig... Ettersmaken er tørr og kunstig.
Jeg liker mye bedre MIN fromasj, Iset-fromasjen, laget på kremfløte, egg, splenda og smakstilsetning. Smaker myyye bedre og er uten alle slags drittstoffer. :D
mcfrogner sa for siden:
Jeg prøver å være litt positiv her da ;) Hva slags smakstilsetning bruker du f.eks.? Jeg kan jo ikke bruke bær og sånt enda vettu :)
Iset sa for siden:
Hehe Heistad sin er helt grei for de som liker den, jeg måtte bare si noe siden jeg syns den er så ring på smak. :P
Jeg bruker ofte 1-2 dl ren Fun Light, som jo er kunstig men som ikke inneholder like mye "dritt" som Heistad, og som smaker mye mer ekte, uten den tørre og kunstige ettersmaken bla. Bruker mest appelsin, den blir knallgod!
Ellers har jeg brukt vaniljeessens/vaniljeekstrakt eller vaniljestang, eller sitronolje (eterisk, nydelig), kakaopulver, kokosmasse osv. Har prøvd det meste. Snadder. :D
Når du venner deg av med søtsmak, trenger du ikke så mye smakstilsetning. Jeg har feks kuttet ut splendaen når jeg har fun light i. Blir søtt nok.
mcfrogner sa for siden:
Fun Light appelsin er kjempegod! Den må jeg prøve :)
Iset sa for siden:
Her er oppskriften forresten:
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=7826&highlight=fun+light
:D
Hyper sa for siden:
Hei!!
Har du oppskrifter på smoothies??:)
Et par eksempel på hva du har i?
Georgine sa for siden:
Kan anbefale deg å prøve Confekta-geleen. Den er kjempegod og har ikke den ettersmaken Heistad sin har :D Den finnes i sitron, stikkelsbær og jordbær :D :D
Nille sa for siden:
Og lime... og annanas..:D
Georgine sa for siden:
Lime var det selvfølgelig... ikke stikkelsbær :o Men god!! Det er den :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.