< Tilbake til oversikten

Hvordan liker du kyllingen best?

Dorothy sa for siden:

Hvordan liker dere kyllingen best? Vinger, bryst, kylling salatkjøtt eller kyllingfilét? Selv liker jeg alle variantene, men spiser nok mest kyllingfilét, og kan fort bli kvalm av kyllingvinger.

Iset sa for siden:

Jeg liker ikke kyllingvinger, jeg er sinnssykt kresen på kylling. Liker KUN kyllingfilet faktisk. Takler ikke noe annet. Takler ikke bein, og om jeg finner sånn gele-konsistens på kyllingen (ofte på plastpakket grillkylling) så kaster jeg hele greia!! :eek:

Dorothy sa for siden:

I sånn kylling salatkjøtt-pakke fra Prior finner man ofte bein, ja. :(

Carisma sa for siden:

Den forsvinner hvis man varmer det opp, det er stivnet kyllingkraft. Syns den er creepy jeg også, i tillegg til at sånn type bare smaker plast, så jeg kjøper aldri den typen.

Snøhvit sa for siden:

grillet kylling på Ica er utrolig god....og jeg har 3 middager:)

Goggen sa for siden:

Helst død, med krydder

jankph sa for siden:

Waa...de gelegreiene er det beste jeg får. Liker stort sett alt utenom bryststykket, det blir for tørt for meg. Mykt og saftig liker jeg det, og masse skinn må det ha, så det blir helst lår på meg, og kyllingen er omtrent benløs når jeg har spist den...elsker å tygge bein og få ut all margen...nammm. Den stolte hane er favoritten, deretter Prior, men de kyllinggreiene på Rema er fysj...

Dante sa for siden:

Liker best filet, godt krydret

Iset sa for siden:

Åh jeg misunner deg! Jeg skulle mer enn gjerne likt alt på kyllingen, det hadde blitt lettvindt og økonomisk! Jeg liker faktisk ikke engang skinnet... :eek:

Mannen min er helt oppgitt når jeg skal renskjære en hel grillkylling. Jeg skjærer nemlig bare av det på brystet og det andre rene lyse kjøttet jeg finner, alt annet legger jeg vekk til andre/kaster. Mannen min sier det alltid er minst 2/3 spiselig kylling igjen etter at jeg har tatt "mitt". :p

Det er helst etter mine vegetariske år at jeg er blitt så forferdelig kresen. Nå skjærer jeg tilogmed vekk svor og fettrand på baconet, samt alt det hvite på skinken. Står i evigheter i butikken og sjekker alle skinkepakkene for å finne de reneste, de med minst fett på.

Ja, jeg VET jo at det er sunt og jeg skulle mer enn gjerne spist det, men jeg takler det ikke. :eek:
Jeg tilsetter heller ekstra fett i form av smør, rømme, ost osv.

jeef-micro sa for siden:

spiser helst fileten jeg... kjøper av og til sånn ferdiggrilet, men må da plukke ut kjøttet mens kyllingen er varm... men filet er nammis :D

Melania sa for siden:

Kylling fileet og kylling kjøttdeig!
Er faktisk super fornøyd med Kyllingkjøttdeig, den har jo så og si samme innhold som karbonadedeig - den kan jeg faktisk bruke til det meste.

Og så må jeg nvene kylling/kalkun pølser - selv om det ikke er det ikke er såå riktig går det litt pølser hos oss av og til, og etter kylling/kalkun pølsene kom på markedet klarer jeg rett og slett ikke å spise "vanlige" pølser.

Nille sa for siden:

Bruker masse kyllingbryst. Små "vanlige" til marinering og ovnssteking (lager egen marinade - lar de ligge en dag eller to og steker en økonoimnipakke 750 gram i ovnen 225 grader, 15 min på hver side), eller til fajitas og til Meretes Simsalabim, salater og wraps. Eller surre bacon rundt og fløtesteke. Store fra Strange til å fylle med godsaker (ost og bacon/skinke eller pesto, rød eller grønn f.eks.)
[color=purple][/color]
Ellers helsteker jeg gjerne Stangekylling, men den må være over 2 kg, helst nærmere 2,5. Stapper masse godt inni og under skinnet. :sikle: (Jamie Oliver har noen knallgode forslag der)
[color=purple][/color]
Bruker litt salatkylling fra Prior også, men irriterer meg over at det som regel ikke er 200 gram kyllingkjøtt i - iallefall ikke de gangene jeg har veid. Jeg bruker 100 gram i hver salat på jobb, - og selv FØR jeg plukker vekk skinnfiller og bein er det skjelden mer enn 150-180 gram i pakkene.
[color=#800080][/color]
Før hadde jeg dilla på de gule posene med krydrete kyllingvinger fra Prior, - utmerket mellommat og snacks, men de har sluttet å produsere dem.....
[color=purple][/color]

nomma sa for siden:

Sprøstekte kyllingvinger med masse krydder.. er veldig godt.. men veldig vanskelig å få tak i... de blir ikke nok sprø.. etter min smak...

Kan spise ett grillet kyllinglår så blir jeg kvalm... vet ikke helt hvorfor.. men favoritten er kyllingfilè..siden den er så allsidig..kan brukes til alt..har begynt å kjøpe poser med Coop kjedens X-tra kyllingfile som ligger i frysa...sånn til hverdagsmiddagen.. Litt tørr men grei nok til gryter og sånt... Billigere enn priors...

donjuanwannabe sa for siden:

Kontakt Prior, du får helt sikkert tilbake pengene. Jeg brukte Prior kyllingkjøtt mye før og en gang opplevde jeg at det var så mindre enn det pleier i 2 pakninger. Jeg veide dem på vekta og det var bare ca. 140 g kjøtt i hver. Kontaktet Prior og forklarte dem og fikk ett gavekort på kr. 100,- ikke lenge etter.

donjuanwannabe sa for siden:

Mener du ferdigstekte?

Jeg kjøper fryste kyllingovervinger og krydrer dem med grillkrydder og steker i ovnen. Dem skal jeg love deg blir sprø og deilige! Kjempegodt!

Det eneste minuset er at det i hver pakning er 2-3 kyllingvinger som ser litt dårlige ut, men det er jo mange å ta av. :)

Blesha sa for siden:

Grillet kylling, eller aller helst kylling som min kjære har delt opp i små biter og tilberedt. Da med kun salt og pepper, og alt av fett og den geleaktige materien som Iset nevner er tatt bort.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.