Dorothy sa for siden:
Norge på brødtoppen, i følge denne artikkelen. :eek: www.mozon.no/vekt_og_kosthold/andre_saker/norge_p_br_dtoppen
Dorothy sa for siden:
Norge på brødtoppen, i følge denne artikkelen. :eek: www.mozon.no/vekt_og_kosthold/andre_saker/norge_p_br_dtoppen
Summer sa for siden:
Vi har jo en offentlig politikk som anbefaler mest mulig brød og poteter da, så.... :sukk:
janmesi sa for siden:
... leste det! Mozon kommer med mange pro-karbo artikler, altså ! he he ... Jeg synes det var litt vanskelig å kutte ut brød til å begynne med, men det tok ikke lang tid før jeg var kvitt uvanen.
Bedre uten brød, sier nå jeg! (:D )
jankph sa for siden:
Jeg føler meg jo litt uglesett på jobben der jeg sitter med min Tupperware-boks med fete oster, bacon og brokkoli, laks med (masse rømme), stekt kylling, reker i majones eller en salat som svømmer i olivenolje...mens de andre har sine brødskiver og baguetter..., men nei, jeg savner ikke brødet jeg heller.
Dorothy sa for siden:
Jeg savner heller ikke brød. Tenk bare på all den maten man kan spise i stedet for en tørr brødskive ;) .
mcfrogner sa for siden:
Jeg ser på det som reservemat hvis det absolutt ikke finnes annen mat. Jeg har en liten teori om at proteiner og fett opprinnelig var hovedmaten, og at kroppen derfor legger på seg fett når denne maten ikke spises for å klare seg over en periode med matmangel.
Iset sa for siden:
Ja, det er egentlig ganske "rart" hvordan vi venner oss av med ting. For 3 år siden, da jeg såvidt hadde begynt å snuse på lavkarbo (var gravid da, så jeg trodde jeg måtte vente med å spise slik mat, desverre, skulle visst det jeg vet idag!!), var jeg totalt avhengig av brød, pasta, ris, poteter og sukker. Å leve uten disse matvarene, iallefall de fire første, så helt uoverkommelig ut!
Etter et par uker uten var jeg "kurert" og selv om jeg jo har sprukket mange ganger og spist det, har jeg aldri kommet tilbake dit jeg var der jeg ikke klarer å se for meg et måltid uten! Tvert imot, for meg føles disse matvarene nå litt unaturlige ut, jeg ser ikke på det som noe jeg må ha, snarere noe jeg spiser til fest en sjelden gang. Det tilbehøret som faller mest naturlig for meg nå er grønnsaker og evt. litt belgfrukter.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.